השוק

לקראת הודעת הפדרל ריזרב: הריבית צפויה לעלות ב-0.75%

היום מסתיימת ישיבת ועידת השווקים הפתוחים ובסיומה תתפרסם הודעת הריבית בארה"ב; קונצנזוס ההערכות של הכלכלנים צופה העלאת ריבית של 0.75% ויש תחזיות שצפות העלאת ריבית בשיעור גבוה יותר, של 1%
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
היום מסתיימת ישיבת ועידת השווקים הפתוחים בארה"ב (ה-FOMC) ובסיומה תתפרסם ההודעה על גובה הריבית בארה"ב לחודש אוגוסט. קונצנזוס ההערכות מדבר היו םע להעלאת ריבית בשיעור של 0.75% אך יש גם הערכות שצופות העלאת ריבית בשיעורים גבוהים יותר של 1%.
באופן עקרוטני המצב הכלכלי בארה|"ב (ובעולם כולו) מחייב המשך העלאות הריבית בעיקר בשל האינפלציה המשתוללת (בארה"ב כבר חצתה את רף ה-9%) ונראה כי היא עושה את דרכה לעולמות הדו-ספרתיים מה שלא מותיר ברירה לפדרל ריזרב אלא להיות אגרסיביים בכל מה שנוגע למדיניות המוניטרית.

כמה נתונים מעניינים שעולים בשבועיים האחרונים מהמסחר בחוזים על הריבית וזה שכמובן הקונצנזוס צופה העלאת ריבית של 0.75% אולם החוזים נוטים במהלך המסחר לאזור שמשקף העלאת ריבית בשיעור גבוה יותר של 1%.
צריך לזכור שהעלאת ריבית בשיעור של 0.75% מגולמת כבר בשווקים וג'רום פאוול אומר כל הזמן שהוא לא רוצה להפתיע את השווקים ומכאן נגזרת ההערכה כי הוא לא יפתיע היום ויעלה את הריבית בשיעור הצפוי.
בכל מקרה, גם העלאת ריבית בשיעור של 1% לא אמורה להפתיע יותר מידי כי היא עדיין בטווח התחזיות. מה יקרה בשווקים? הנחת העבודה אומרת כי כל סטיה מה-0.75% (בין אם למעלה ובין אם מטה) תכניס את המשקיעים ללופים של חוסר ודאות שהשורה התחתונה שלה -ירידות בשוק המניות ועליית התשואות.
כך או אחרת, הנחת העבודה היא כאמור להעלאת ריבית בשיעור של 0.75% והמשך עליית האינפלציה כשהשאלה הגדולה היא מה יהיה כתוב בהודעה ומה יגיד פאוול על תוואי הריבית בישיבות הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה