השוק

אמזון המומה: זה מה שקרה ביום המבצעים שלה

יום המבצעים השנתי של אמזון, שהורחב השנה ליומיים, התברר כלהיט היסטרי למרות המצב הכלכלי הלא פשוט, והחברה חוגגת שיאים חדשים של מכירות
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
ענקית המסחר המקוון אמזון כנראה לא ציפתה לזה: אחר הצהריים לפי שעון ישראל חשפה החברה כמה נתונים על שני ימי המבצעים שהתקיימו שלשום (שלישי) ואתמול (רביעי), ובניגוד לתחזיות המוקדמות, לא רק שהמיתון והאינפלציה הגבוהה ברחבי העולם לא גרמו לירידה במכירות בימים הללו – אלא שהן אף רשמו שיאים של כל הזמנים.
לדברי החברה, במהלך 48 השעות בהן הוצעו מבצעי Prime Day המרכזיים (אחרי שבועות של מבצעים מקדימים), הזמינו גולשים מרחבי העולם 300 מיליון פריטים מאתרי אמזון – המספר הגבוה ביותר במהלך מבצעי פריים דיי מאז ומעולם; לטענת החברה, המזמינים חסכו בסך הכל 1.7 מיליארד דולר – ואולי זו הסיבה לעלייה במכירות: ייתכן שהמשבר הכלכלי ההולך ומחריף גרם ליותר אנשים להזמין דברים שהתכוונו לרכוש בחודשים הבאים כל עוד הם מוצעים במחירים נמוכים יחסית; יותר מ-3 מיליארד דולר שולמו על כ-100 מיליון פריטים שהוזמנו מעסקים קטנים שמתחזקים חנויות מקוונות באמזון.
קצב ההזמנות הממוצע עמד על 100,000 פריטים בדקה ברחבי העולם, ו-60,000 מתוכם בארה"ב לבדה; קטגוריות המוצרים הפופולאריות ביותר היו מכשירי אמזון, מכשירי חשמל ופריטים לבית – אך ברשימת המוצרים הנמכרים ביותר מונה אמזון דווקא כמה מוצרים מקטגוריות אחרות: אפל ווטש, טיטולי פאמפרס, ג'ינסים של ליוויי'ס ועוד. החברה הוסיפה כי בארה"ב הוזמנו 1.2 מיליון זוגות משקפי שמש ומיליון בגדי ים.
מעניין לציין כי שעות השיא של הקניות בעולם היו בין 7 ל-8 בערב לפי שעון ישראל ביום שלישי – ממש בתחילת היום הראשון למבצעים – בעוד בארה"ב נרשם השיא בין השעות 6 ל-7 בבוקר היום (חמישי) לפי שעון ישראל, שהיו השעות הכמעט אחרונות של ימי המכירות המיוחדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה