השוק

אמזון במגננה: במקום לחגוג היא מתכוננת לספוג ירידה במכירות

ענקית הקמעונאות ברשת חוגגת השבוע את ימי המכירות השנתיים שלה, שבשנים עברו שברו שיאי מכירות – אלא שהשנה, לפי כל הסימנים, לא יישבר בה אף שיא, ואף לא קרוב לזה
יאיר מור | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
השבוע זה קורה: בימים שלילי ורביעי, 12 ו-13 ביולי, תחגוג אמזון את Prime Day – ימי המכירות שנועדו במקור לציין את יום השנה להיווסדה (5 ביולי), ובהם היא מציעה מדי שנה מבצעי ענק על שלל מוצרים. אך לפי סימנים רבים, נראה כי השנה הימים הללו יהיו הרבה פחות מוצלחים מאשר בשנים עברו.
חברת המחקר Consumer Intelligence Research Partners משיקגו אמרה לסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג בסוף השבוע כי לפי הערכתה, נכון ל-30 ביוני 2022 היו בארה"ב 172 מיליון חברים באמזון פריים – מועדון המנויים של אמזון, שמציע בין היתר משלוחים מהירים וזולים יותר לצד גישה לשירות הסטרימינג של החברה. מדובר על מספר זהה להערכת החברה נכון לסוף דצמבר 2021 – מה שאומר שהשנה לא גדל השירות, לאחר שנתיים של גידול משמעותי שבמהלכן נרשמו אליו 60 מיליון בתי אב בארה"ב.
יש לציין כי המספרים הללו אינם מעידים כמה אנשים משלמים את דמי המנוי לשירות, מפני שהנתונים אינם מדברים על מספר המנויים, אלא מספר החברים – כאשר מספר חברים (כלומר משקי בית) יכולים להסתפק במנוי בודד. החברה מעריכה שהסיבה לסטגנציה כפולה: מצד אחד היציאה ממשבר הקורונה, שהחזירה אנשים ליותר קניות בחנויות והורידה את כמות הצרכנים שרואים לנכון לשלם מנוי על קניות באמצעות משלוחים; ומצד שני האינפלציה, שהעלתה את מודעות הצרכנים לכל הוצאה מיותרת – זאת בעוד מחיר המנוי לאמזון פריים עלה בפברואר האחרון מ-12.99 ל-14.99 דולר לחודש, או למי שמשלם מראש על שנה שלמה מ-119 דולר ל-139 דולר.
מייקל לוין, שותף בחברה, אמר לבלומברג כי "אחרי שנים של גידול יציב ואף עולה, (השנה) החברות בפריים (נשארה) שטוחה".
עוד לפני חשיפת הנתונים הללו העריכו לאחרונה אנליסטים כי ימי המבצעים השנה לא ישחזרו את השנים הקודמות. הסיבות לכך רבות, וכוללות את האינפלציה הגורמת לקונים לחשוב פעמיים לפני הזמנות גם בזמן מבצעים, כמו גם העובדה שהמבצעים כבר אינם בלעדיים לאמזון ורבים מהם מוצעים במקביל גם בחנויות אחרות בארה"ב, שבהם הקונים לא צריכים לשלם מנוי על משלוח מהיר או איסוף מהכלבו הקרוב לביתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה