השוק

מניית צים מתרסקת: מה מבריח את המשקיעים?

מניית צים יורדת בניו יורק בשיעור חד של יותר מ-12%; למעשה אין סיבה מיוחדת לירידות במניה להוציא חוסר הוודאות הכלכלית העולמית; נזכיר כי מחצית מהקיבולת של צים מעוגנת בחוזים ארוכי טווח במחירים גבוהים
ניצן כהן | 
אלי גליקמן מנכ"ל צים (צילום RAPOPORT private news productions)
החשש מהאטה כלכלית בארה"ב שולח היום את מניית צים לירידות שערים חדות. המניה מאבדת למעלה מ-12% תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה. הסיבה המרכזית לירידות במניה היא העובדה כי ארגון ה-OECD הוריד היום את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית ל-3% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 4.5%.
באופן עקרוני הנחת העבודה בעולם היא כי הכלכלה העולמית (כשמדברים על הכלכלה האמריקאית כמחוללת צמיחה כמו גם גורמת למיתון עולמי) נמצאת רגע לפני האטה משמעותית שנובעת מהעלייה החדה בסביבת האינפלציה (בארה"ב מדובר על עלייה שנתית של 8.5%) שמביאה איתה עלייה חדה בריבית.

לכל הטוב הזה צריך להוסיף את ההתפרצות המחודשת של הקורונה שאם תחזור להתפשט, לא תעשה טוב לכלכלה העולמית וכל זאת בתקופה לא טובה באופן עקרוני לכלכלה העולמית.
נזכיר כי כמחצית מיכולת ההובלה של צים מעוגנת בחוזים ארוכים טווח ולא ידוע על ירידת מחירים, בטח לא דרמטית, במקטע הזה. המחצית השניה של יכולת ההובלה של צים מתבצעת במחירי ספוט, כלומר בהזמנות נקודתיות ובמחירי שוק כך שככל הנראה למקטע הזה חוששים המשקיעים בשוק ההון.
נזכיר עוד כי נכון לשנת 2022 (ואנחנו נמצאים כבר בחודש יוני) צים צפויה להמשיך להציג ביצועים טובים כשבשנה הבאה מצב התובלה הימית לוט בערפל אם כי לא צריך להפריד, בטח לא בשלב הזה, בחוסר הוודאות הנוגעת לשנת 2023.
בתקופה האחרונה, צריך להזכיר, הכריזה סין על תהליך יציאה מהסגרים ומדיניות האפס קורונה ב-4 שלבים מה שאמור להגדיל את הסחר שלה עם העולם ובעיקר מול ארה"ב. קווי ההובלה המשמעותיים של צים נמצאים בין סין לארה"ב ולכן בהנחת עבודה שהקורונה לא חוזרת במלוא עוצמתה, הרי שירידה בסחר העולמי במקביל לחזרה של סין למשחק הסחר העולמי, עשויים לקזז אחד את השני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה