השוק

טסים לרוסיה? זה המוצר שאי אפשר יותר להשיג שם

חברה ענקית נוספת הודיעה שהיא עוצרת את מכירות המוצר הפופולארי ביותר שלה במדינה, ותורמת מיליוני דולרים לרווחת פליטים אוקראינים
יאיר מור | 
חברות מחרימות את רוסיה (צילום vecteezy)
בזמן שצבא רוסיה נלחם באוקראינה, גיימרים ברוסיה לא יוכלו ליהנות ממלחמות וירטואליות: סוני הודיעה כי היא עוצרת את מכירות קונסולות ומשחקי פלייסטיישן במדינה במסגרת החרם העולמי נגדה, כך מדווחת תחנת הטלוויזיה הכלכלית CNBC.
"(חטיבת) הבידור האינטראקטיבי של סוני (SIE) מצטרפת לקהילה העולמית בקריאה לשלום באוקראינה", הצהירה החברה, והוסיפה כי "כדי לתמוך בסיוע הומניטרי, תאגיד קבוצת סוני הודיע על תרומה בגובה 2 מיליון דולר לנציבות הפליטים של האו"ם (UNHCR) והארגון הלא-ממשלתי הבינלאומי Save the Children, כדי לתמוך בקרבנות הטרגדיה הזו".
הצעד של סוני מצטרף לצעד דומה של מיקרוסופט, שהודיעה כבר בשבוע שעבר כי היא עוצרת את מכירות כל מוצריה ברוסיה, וביניהם קונסולות אקס-בוקס ושירות המשחקים שלה; לצעד של ענקית המשחקים אפיק, שהודיעה כי היא לא תחסום את המשחק הפופולארי שלה, פורטנייט, ברוסיה, משום שהוא משמש עולם וירטואלי למפגש ותקשורת בין אנשים, אך לא תאפשר לשחקנים רוסים לשלם על שירותיה כחלק מהעיצומים הכלכליים על המדינה; ולצעדים של CD Projekt Red הפולנית שהודיעה שלא תמכור יותר את המשחק Steampunk 2077 ברוסיה, ושל הענקית EA שהודיעה על הסרת כל הקבוצות הרוסיות ממשחקי FIFA. גם חברות מערביות מתחומים אחרים יצאו מרוסיה, כמו ענקיות המזון מקדונלדס, סטארבאקס, קוקה-קולה ופפסי.
מצד אחד, מדובר בצעד דרמטי, שכן סוני מחזיקה בנתח שוק ענק בתחום הקונסולות ברוסיה. אך מצד שני, צריך לזכור שכרגע קיים מחסור עולמי בקונסולות פלייסטיישן, מפני שהביקוש לפלייסטיישן 5 עולה בהרבה על ההיצע. בזמן שערך הרובל צונח, החברה גם כך מרוויחה פחות ממכירת הקונסולות ברוסיה, והחרם משרת את האינטרס שלה לספק יותר קונסולות במדינות אחרות, שהמטבעות בהן חזקים ויציבים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה