השוק

תנובה במהלך ענק: זה הפרויקט בו תשקיע סכום עתק

תנובה תשקיע במיזם המשותף עם פלוריסטם 7.5 מיליון דולר ותחזיק 16% ממנו כשפלוריסטם תחזיק בשאר המניות שלו; החברה החדשה תוכל לעשות שימוש בקניין הרוחני של פלוריסטם
ניצן כהן |  3
אייל מליס (צילום רמי זרנגר)
תנובה מעוניינת להתרחב בתחום הבשר המתורבת. חברת המזון הגדולה בישראל סיכמה עם פלוריסטם שמחזיקה בטכנולוגיה שמאפשר התחלה של פיתוח בשר מתורבת בחברה החדשה, על השקעה של 7.5 מיליון דולר לפי שווי חברה לפני הכסף של 40 מיליון דולר. תנוה תקבל אופציה להשקעה של 7.5 מיליון דולר נוספים למשך 12 חודשים.
החברה החדשה תוכל לעשות שימוש בטכנולוגיות ובקניין הרוחני של פלוריסטם והיא תהיה זכאית לתמורות מפיתוח ומכירת הבשר המתורבת.

באופן עקרוני ישראל נחשבת למעצמת פודטק. הבשר המתורבת נחשב לעתיד שוק הבשר שנחשב למזהם מאוד, יקר מאוד ובסופו של דבר אינו מסוגל להדביק את קצת הדרישה בהתחשב בקצב גידול אוכלוסיית העולם ומשבר האקלים.
תנובה נמצאת (יחד עם יצרניות מזון נוספות) על הכוונת של רשות התחרות מאחר והן אחראיות, על פי החשדות, ליוקר המחיה בישראל. רשות התחרות כרגע לפחות, לא הצליחה לפצח את מבנה העלויות של תחום המזון ולכן נראה שפעולה נגד היצרניות תוכל לצאת לפועל רק לאחר בחינה מעמיקה של המבנה של התחום המורכב הזה.
בכל מקרה, אם נחזור לסיום לעסקה של פלוריסטם עם תנובה הרי שפלוריסטם עוסקת בפיתוח של תרופות מקור שמופקות מתאים בגוף האדם. הפיתוח הזה של החברה יכול לאפשר לה לשכלל אותו לתחום המזון כשקשר עם ענקית בסדר גודל של תנובה, לא יכול להזיק.
פלוריסטם נסחרת הן בבורסה של תל אביב והן בניו יורק. בתל אביב היא נסחרת לפי שווי שוק של 168 מיליון שקל כשנכון לסוף 2021 מסתכם ההון העצמי שלה ב-177 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    השקעה בפלורסטם
    ביל 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תנובה היא חברה סינית למעשה הסינים מנסים לחדור לחברות טכנולוגיות לגנוב פטנטים ולהעביר לסין ליצור עים יש לחברה פטנט תהליכי ויש מוצר זה חלם למכור אפילו 16 אחוז עים אפשרות ךלהשתמש בפטנטים זה לא איזה סטרטאפ שאתה מוכר ומקבל הרבה מאוד כסף
    סגור
  • 2.
    למה אין חלב וניל?????????????...? (ל"ת)
    שני 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עוזיאל
    אלי 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנובה זה יוקר המחיה
    סגור