השוק

אמזון התחילה לפרוש לוחות סולאריים, זו החברה שזכתה בשת"פ

אפולו פאוור חתמה על עסקה אסטרטגית עם אמזון במסגרתה היא תקים על גגות המרכזים הלוגיסטיים של ענקית הקמעונאות בצרפת מערכות סולאריות; העסקה היא קטנה במונחים כספיים אך מדובר בעסקה שהיא לא פחות מאסטרטגית עבורה
ניצן כהן | 
עודד רוזנברג מנכל אפולו פאוור (צילום רמי זרנגר)
אפולו פאוור חתמה על עסקה משמעותית במסגרתה תתקין מערכות סולאריות על הגגות והמדרכות במרכזים הלוגיסטיים של אמזון בצרפת. העסקה היא קטנה במונחים כספיים אך בשל העובדה שמדובר בלקוח אסטרטגי הרי שמדובר בעסקה משמעותית מאוד לחברה.
ההזמנה שקיבלה אפולו מאמזון כוללת תכנון, אספקה והתקנה של מערכת סולארית לייצור חשמל המבוססת על הטכנולוגיה של אפולו פאוור. ההזמנה מיועדת עבור מחסנים לוגיסטיים של אמזון בצרפת וכוללת התקנת מערכת סולארית בהספק מותקן של כ- 450 KWp, על גבי חלק מגג מבנה לוגיסטי, אשר מוגבל קונסטרוקטיבית בנשיאת משקלם של פאנלים סולאריים סטנדרטיים.

להערכת אפולו פאוור, ההזמנה מהווה חלק ממאמציה של אמזון במימוש החזון שלה להגיע ל- 100% צריכת חשמל ממקורות מתחדשים עד לשנת 2025 וליעד של אפס פליטות פחמן עד לשנת 2040.
באפולו אומרים היום כי מערכות דוגמת זו, מיועדות להוות פתרון למבנים נוספים השייכים לאמזון ולמרכזיים לוגיסטיים גדולים נוספים אותם הם מתכננים להקים- בהם קיים קושי קונסטרוקטיבי להציב פאנלים סולאריים סטנדרטיים.
ההזמנה של אמזון כוללת גם תכנון, אספקה והתקנה של מדרכה סולארית בשביל הגישה למחסנים הלוגיסטיים, בשטח של כ-50 מ"ר - יישום חדשני נוסף מתוך מגוון יישומי החברה המתמקד בשימוש כפול בשטחים קיימים, בו מדרכה המשמשת הולכי רגל ורוכבי אופניים מיועדת לשמש גם כיצרנית אנרגיה סולארית. 
תחילת העבודה באתר כפופה לקבלת אישורים שונים העונים על דרישות אמזון והרגולציה המקומית. אפולו פאוור צופה כי התקנת הפרויקט תסתיים במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2022. ההיקף הכספי של ההזמנה הינו כ- 750 אלף אירו אשר ישולמו לאורך תקופת הפרויקט, בכפוף לעמידה באבני דרך מסוימים.
נזכיר כי אפולו פאוור, בשונה מחברות שמייצרות חשמל סולארי, פיתחה יריעות מתקפלות וגמישות שמשמשות כקוטלני שמש מהם ניתן לייצר אנרגיה. היריעות של אפולו קלות וגמישות ולכן ניתן לעשות בהן שימוש מגוון הרבה יותר מקולטנים סטנדרטיים. הפיתוח של אפולו נמצא בבחינה אצל שורה של לקוחות ענק כמו פולקסוואגן ונאס"א.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה