השוק

האו"ם עונה למאסק: כך נציל את העולם, אם תתרום

מנהל תוכנית המזון של האו"ם החליט לענות באיחור לתנאי של אילון מאסק לתרומה של 6.6 מיליארד דולר ל"פתרון הרעב בעולם" – אלא שבחינת התשובה שלו מראה שהיא לא עומדת באף אחד מהתנאים של מאסק

יאיר מור | 
אילון מאסק, דגל האו"ם (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, ויקיפדיה, pexels)
תשובה נכונה, אבל איפה הדרך? האו"ם פרסם שוב את הקריאה למיליארדר אילון מאסק לתרום 6.6 מיליארד דולר מההון העומד לרשותו כדי לפתור את הרעב בעולם – והפעם צירף גם הסבר איך הסכום הזה יסייע. אלא שבחינה של ההסבר מצביעה על כך שהוא רחוק מאוד ממה שאילון מאסק ביקש כתנאי לתרום את הסכום המבוקש.
 
דייויד ביזלי, כיום מנהל תוכנית המזון של האו"ם ובעבר המושל הרפובליקני של דרום קרוליינה בשנות ה-90 המאוחרות, כתב ביממה האחרונה בטוויטר: "העולם בוער. הזהרתי מפני 'הסערה המושלמת' שמתאבכת בשל הקורונה, עימותים, אירועי אקלים ועכשיו עליית מחירי שרשרת האספקה. זה הגיע. 45 מיליון חיים בסכנה – והמספר גדל בכל יום. מי שלא מאכיל אנשים – מאכיל עימותים, חוסר יציבות והגירה המונית. משבר הרעב הזה הוא דחוף, חסר תקדים וניתן למניעה. אילון מאסק, ביקשת תוכנית ברורה וספרים פתוחים. הנה זה! אנחנו מוכנים לדבר איתך – ועם כל אחד אחר – שרוצה ברצינות להציל חיים. הבקשה היא 6.6 מיליארד דולר כדי למנוע רעב ב-2022".
 
ביזלי צירף קישור לתקציר של תוכנית תוכנית המזון של האו"ם, שממנו ניתן להגיע גם לגרסה יותר רחבה שמסבירה מעט איך הסכום המבוקש הזה יעזור: לפי התוכנית, שפורסמה כבר לפני כשבועיים ומדברת על סיוע ל-42 מיליון איש ב-43 מדינות, ולא 45 מיליון איש כפי שטוען ביזלי (כך שלטענתו היא כלל לא מעודכנת), המחיר של האכלת אנשים הסובלים מרעב – ויש בעולם 282.7 מיליון כאלה, כך שלא ברור מדוע התוכנית מסתפקת בתקציב ל-42 מיליון בלבד – עומדת בממוצע על 43 סנט לאדם ליום, מה שבהכפלה ב-365 ימים אכן מגיע לכמעט 6.6 מיליארד דולר.
אלא שלא רק שלא ברור איך 43 סנט מספיקים למזון לאדם ליום שלם – לפי המסמך, הסכום הזה מספיק גם לשינוע של מזון, כולל משלוחים ימיים, אוויריים ויבשתיים, ואף אבטחה של המשלוחים הללו. החלוקה המדויקת של עלויות אינה מפורטת, אלא רק חלוקה שלה ל-10 המדינות הנזקקות ביותר, וסכום כולל לכל 33 המדינות האחרות.
התוכנית הזו לא רק תמוהה, אלא רחוקה מלעמוד בדרישותיו של מאסק לשקיפות באשר לדרך בה מוצאים הכספים – לאור העובדה שהצהרה כללית לפיה 3.5 מיליון דולר מספיקים למיליוני מנות מזון, משכורות לנהגים ולמאבטחים וכו' אינה אמינה ואינה מספיקה. לכן, סביר להניח שמאסק לא עומד לתרום לאו"ם את הסכום המבוקש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה