השוק

עסקת ליברה הושלמה, למרות הניסיונות לחבל במהלך

הצעת המכר של בעלי מניות בליברה הושלמה לאחר דיווחים על ניסיונות לפגוע במכירה; גורם המעורה בעסקה: "זו הייתה עסקה לא פשוטה, היו מי שניסו להפריע למכירה"
ניצן כהן | 
אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה (צילום אבי מועלם)
הצעת המכר של בעלי מניות בליברה הושלמה לאחר שורה של דיווחים על ניסיונות להפריע לעסקה. הצעת המכר שהייתה אמורה להסתיים תוך מספר ימים בשל האטרקטיביות של העסקה, התעכבה ולרגע היה נראה כי בעלי המניות יצטרכו להגמיש את תנאי המכירה, אבל בסופו של דבר התקבלו הצעות רכישה גבוהות מכפי שבעלי המניות היו מוכנים למכור ובכך הושלמה העסקה.
רגע לפני שנרחיב בסיפור הזה, המשקיעים הזמינו כ-6.5 מיליון מניות של ליברה שהועמדו למכירה בדרך של Book Building כשבעלי המניות שביקשו למכור את המניות הסכימו למכור כ-5.5 מיליון מניות, כלומר היה עודף ביקוש של מיליון מניות. בסך הכל הושלמה מכירת מניות ליברה בהיקף כספי כולל של יותר מ-75 מיליון שקל.
הסיפור מאחורי הקלעים של המכירה הזו היה לא פחות מעניין מהמכירה עצמה. בעלי המניות שהיו המשקיעים הראשונים בחברה ביקשו לממש חלק מהשקעתם בדרך של הצעת מכר. מכיוון שמדובר בחברת ביטוח דיגיטלית שצוברת תאוצה נוצר קושי בהשגת משקיעי עוגן שירכשו את המניות.
"זו הייתה פוליטיקה גבוהה" אמר גורם בכיר בשוק ההון "חברות הביטוח לא רצו לקנות, בטח לא כמויות גדולות כדי לא לסמן את ליברה כהשקעה טובה שתאיים בסופו של דבר על עסקי הליבה שלהם ולכן השלמת העסקה התעכבה יותר ממה מהתחזיות הקודמות".
גורם בכיר בשוק ההון אומר כי בסופו של דבר היו ביקושי יתר במחירים טובים אבל העסקה הייתה לא פשוטה. "אתה צריך להבין" הסביר הגורם "ליברה היא חברה קטנה שעשויה לאורך זמן לנגוס בנתח שוק ולכן הנרטיב של הנהלות חברות הביטוח הוא, שמדובר בחברה קטנה שלא מזיזה באמת למפלצות שבתחום, אז מה היינו משדרים ללקוחות שלנו אם היינו קונים מניות שלהם? בטח בחבילות גדולות? מה היינו משדרים להנהלה למעלה אם היינו מזמינים יותר מידי מניות של ליברה?".
לשאלה אם בחברות הביטוח ניסו להפריע למכירה, אמר גורם בכיר באחת מחברות הביטוח הגדולות כי לא היה ניסיון פעיל להפריע למכירה אבל בהחלט היה ניסיון לפגוע בה בעיקר בדרך של הזמנת כמויות קטנות או מבלי להזמין מניות בכלל ולא בגלל חוסר האטרקטיביות של העסקה אלא בשל התחרות בעסקי הליבה - הביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה