השוק

רשת 7-Eleven מגיעה לישראל: האם החנויות יעבדו בשבת?

החנות הראשונה של הרשת  צפויות להיפתח בתל-אביב במהלך שנת 2022. רשת 7-Eleven תספק בחנויות בישראל מזון מהיר ומוצרים בלעדיים לשוק הישראלי. עד סוף 2024 צפויה אלקטרה צריכה להשקיע מעל לכ-60 מיליון שקל במותג ובפתיחת חנויות 7-Eleven  ברחבי הארץ, ההסכם בין הצדדים נחתם ל-20 שנה. השבת? על פי נהלי הרשויות המקומיות

כפיר אדר | 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה (צילום דורון ברסקי)
חברת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום ׁׁ(שלישי) על חתימת ההסכם עם  רשת 7-Eleven  העולמית. זאת, בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים בחודש נובמבר 2020. על פי ההסכם, תפעל אלקטרה מוצרי צריכה בישראל לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג 7-Eleven, כאשר סוכם בין הצדדים, כי במהלך 3 השנים הקרובות יוקמו בישראל עשרות סניפים.
7-Eleven הינה רשת חנויות נוחות רב לאומית, שבסיסה בדאלאס, טקסס, המפעילה ומעניקה זיכיונות ורישיונות ליותר מ-77 אלף חנויות ב-18 מדינות. במסגרת הסכם הזכיינות שנחתם, הסכימו הצדדים, כי תקופת הזיכיון תהא 20 שנים, עם אופציה להאריך את התקופה  ל-50 שנים נוספות, בכפוף לעמידה בתנאים שנקבעו בהסכם הזכיינות. הסכם הזכיינות כולל תשלום של סכום ראשוני ותשלומים חודשיים שישולמו כשיעור מתוך סך ההכנסות של פעילות הזיכיון בישראל.
בכוונת החברה לפתוח, כאמור, עשרות חנויות במהלך 3 השנים הקרובות בישראל, כאשר החנות הראשונה של הרשת תושקנה בתל-אביב במהלך שנת 2022. אלקטרה צריכה צפויה להשקיע עד שנת 2024 כ- 60 מיליון שקל בפתיחת חנויות ובמותג 7-Eleven  בישראל. הסכם הזכיינות כולל התחייבויות שונות של אלקטרה מוצרי צריכה כלפי 7-Eleven, לרבות התחייבות בנושאים של אי תחרות בתחום חנויות הנוחות, הגבלות בקשר לשינוי שליטה והתחייבות לעמידה בהתניות פיננסיות הנקובות בהסכם.
כניסת 7-Eleven צפויה להביא לקונים סביבת קמעונאות ייחודית, כפי שמאפיינת את המותג ברחבי העולם, ומוצרים פופולריים בינלאומיים, לרבות משקאות, חטיפים ומזון טרי. הרשת הבינלאומית תתמוך באלקטרה מוצרי צריכה וביישום של  המודל העסקי הקמעונאי הייחודי שלה. יחד עם זאת, הרשת לא צפויה לעבוד בימי שבת, אך הדבר יוחלט בשיקול דעתה של הרשות המקומית בה תפעל החנות.
לרשת 7-Eleven נוכחות נרחבת במדינות רבות בהן: ארצות הברית, קנדה, מקסיקו, יפן, תאילנד, דרום קוריאה, טייוואן, סין, הפיליפינים, סינגפור, מלזיה, וייט נאם, קמבודיה, אוסטרליה, נורבגיה, שבדיה ודנמרק. ברחבי העולם, המשימה של הרשת היא לספק ללקוחותיה "מה שהם רוצים, מתי, איפה ואיך שהם רוצים את זה". לדברי מנכ"ל הרשת: "בקרוב, צרכנים ישראלים יוכלו לחוות את הסימן המסחרי של Eleven-7 ממקור ראשון, ולהנות מאיכות יומיומית ונוחות".
ההסכם הנוכחי מתווסף למספר עסקאות משמעותיות עליהן דיווחה אלקטרה מוצרי צריכה במהלך השנה האחרונה. בין היתר, במאי 2021 השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בקבוצת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה רכשה 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-193 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, רכשה גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ מחזיקים אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה מחזיקה משפחת ביתן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה