השוק

קבוצת הראל תחלק דיבידנד בשיעור 30% מהרווח הכולל השנתי

בנוסף החליטה הראל על העברת האחזקה בחברת ביטוח האשראי למגורים (EMI) – דבר שיאפשר חלוקת דיבידנד חד פעמי של 310 מיליון שקלים להראל השקעות וכן דיבידנד שוטף להראל השקעות הנאמד בסך של כ-40 מיליון שקלים בשנה

אורן שטרנברג | 
יאיר המבורגר יור קבוצת הראל (צילום מיה כרמי דרור)
קבוצת הראל השקעות הכריזה הבוקר (ראשון), כי דירקטוריון החברה אישר מדיניות חדשה על פיה החברה תחלק דיבידנד בשיעור של לפחות 30% מהרווח השנתי הכולל שלה. כמו כן, חברת הבת, הראל ביטוח, הכריזה על מדיניות חלוקת דיבידנד, לפיה הראל ביטוח תחלק דיבידנד בשיעור של לפחות 35% מהרווח הכולל שלה על פי הדוחות הכספיים המאוחדים השנתיים של הראל ביטוח, וזאת בכפוף לעמידה ביעדים מינימאליים של יחס כושר פירעון מבוססים סולבנסי 2 (135% בהתחשב בהוראות הפריסה ויחס של 105% ללא התחשבות בהוראות המעבר בתקופת הפריסה).
בנוסף, הוחלט על ידי דירקטוריון החברה על שינוי מבני, במסגרתו מלוא החזקותיה של הראל ביטוח בחברת החזקות במשכנתאות ישראל בע"מ (EMI), העוסקת בביטוח אשראי למגורים המובטח במשכנתא, יועלו להראל השקעות. לאחר המהלך תהיה בידי תוכל הראל השקעות  לקבל דיבידנד חד פעמי בסכום של 310 מיליון ש"ח מידי EMI, וכן דיבידנד שוטף הנאמד בסך של כ-40 מיליון ש"ח בשנה. הדיבידנד השוטף כאמור, וכן הדיבידנד השוטף שיתקבל בידי הראל השקעות כתוצאה מהחזקתה בפעילות הגמל והפנסיה של הקבוצה, הינם חלק מהבסיס עליו נשענת מדיניות חלוקת הדיבידנד שאימצה הראל. לאחר חלוקות הדיבידנד כאמור יסתכמו יתרות המזומן והנכסים הנזילים שבידי הראל השקעות בלמעלה ממיליארד שקל.
בסוף השבוע שעבר, חברת הדירוג 'מידרוג' דרגה לראשונה את קבוצת הראל השקעות. הראל ביטוח דורגה בדירוג AA+ והראל השקעות בדירוג Aa2 שמקביל למעשה לדירוג AA. במסגרת דוח הדירוג של קבוצת הראל השקעות. "לחברה גמישות פיננסית איתנה הנגזרת ממדיניות פיננסית יציבה ושמרנית ביחס לקבוצת ההשוואה אשר באות לידי ביטוי ביחסי מינוף וכיסוי בולטים לטובה ביחס לדירוג." ציינה מידרוג.
מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל, מסר: " ההכרזה על מדיניות חלוקת הדיבידנד– מבטאת את חוזקה וחוסנה הפיננסי של קבוצת הראל ואת אמונתנו כי החברה יכולה להמשיך ולייצר רווחים שיאפשרו לשתף את כלל בעלי המניות בהצלחת החברה באמצעות חלוקת דיבידנדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה