השוק

ענקית הביגוד נכנסת לפשיטת רגל: תיסגר אחרי 58 שנים?

בית המשפט המסחרי בסמארנג הכריז על פשיטת רגל של  Sri Rejeki Isman (Sritex) וארבע מחברות הבת שלה ב-21 באוקטובר, מהלך שהוביל את החברה להגיש ערעור מיידי תוך הבטחה כי פעילותה העסקית תימשך כרגיל, משרד העבודה האינדונזי קרא לחברה להימנע מפיטורים עד להשלמת הליך הערעור
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
חברת הטקסטיל האינדונזית הענקית Sri Rejeki Isman (Sritex) נקלעה למשבר משפטי משמעותי לאחר שבית המשפט המסחרי בסמארנג הכריז על פשיטת רגל של החברה וארבע מחברות הבת שלה ב-21 באוקטובר. ההחלטה הדרמטית התקבלה בעקבות ביטול הסדר חוב קודם על ידי אחד הנושים, מהלך שהוביל את החברה להגיש ערעור מיידי תוך הבטחה כי פעילותה העסקית תימשך כרגיל.
מנהל משאבי האנוש של החברה, הריו נגדיונו, הדגיש כי פסיקת בית המשפט אינה נובעת ממצוקה פיננסית פנימית אלא מהליך משפטי שיזם נושה חיצוני, וכי היא אינה משפיעה על הפעילות היומיומית במפעלי הייצור. "המפעלים שלנו ממשיכים לפעול כרגיל בשלוש משמרות, ואנו מפצירים בעובדים שלא להיות מוטרדים מהחדשות הללו," אמר נגדיונו בפגישה עם פקידי עבודה מקומיים.

ממשלת אינדונזיה נחלצה לעזרת החברה, כאשר הנשיא פראבובו סוביאנטו הנחה את משרדי התעשייה, האוצר, החברות הממשלתיות והעבודה לתאם ולפתח אסטרטגיות לסיוע לסריטקס ועובדיה. שר התעשייה אגוס גומיוואנג קרטסמיטה הדגיש כי "הנשיא הורה לנו לבחון את כל האפשרויות להציל את סריטקס, שכן היא חיונית לתעשיית הטקסטיל האינדונזית."
החברה, שנוסדה לפני 58 שנים, התפתחה להיות אחת מיצרניות הטקסטיל הגדולות בדרום-מזרח אסיה, עם השפעה משמעותית על הכלכלה המקומית בג'אווה המרכזית. היא מעסיקה כ-50,000 עובדים ומקיימת שותפויות עם עסקים קטנים ובינוניים רבים התלויים בפעילותה. ארבע חברות הבת המושפעות מההחלטה מעסיקות כ-15,000 עובדים, אך לחברה יש חברות בת נוספות מעבר לארבע אלו.
משרד העבודה האינדונזי קרא לחברה להימנע מפיטורים עד להשלמת הליך הערעור, כאשר מנכ"לית יחסי העבודה, אינדה אנגורו פוטרי, הדגישה את חשיבות הדיאלוג הבונה עם איגודי העובדים ופיתוח פתרונות ביניים. החברה מצדה מבקשת מכל הצדדים המעורבים לגלות סבלנות בעוד היא פועלת להשגת פתרון, ומביעה תקווה כי בתמיכת הממשלה תוכל להמשיך לתרום לתעשיית הטקסטיל הלאומית בשנים הבאות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין לכם על מה לדווח?? (ל"ת)
    חנן 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור