השוק

הסטארט-אפ הישראלי גייס 5.1 מיליון דולר: מהפכת הבריאות נחשפת

חברת הסטארט-אפ "Starget Pharma" גייסה 5.1 מיליון דולר למימון ניסוי קליני של טכנולוגיה לטיפול רדיולוגי מולקולרי ממוקד בסרטן. סיגל קלמנסון קושניר, מנכ״לית Starget Pharma: "ההשקעה הזו מדגישה את הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלנו שמטרתה לספק טיפול בטוח ויעיל יותר בסוגי סרטן שונים"

מערכת ice | 
דולרים (צילום pexels)
חברת Starget Pharma, העוסקת באבחון וטיפול ממוקד בסרטן באמצעות קרינה רדיואקטיבית ממוקדת תוך צמצום הנזק לרקמות ומתבססת על מיקוד הקרינה באופן מדויק בתאי הגידול, מודיעה על גיוס של 5.1 מיליון דולר מקרן Cancer Focus Fund.
מדובר בקרן שהוקמה בשיתוף פעולה עם מרכז הסרטן MD Anderson באוניברסיטת טקסס. הניסוי ייערך באוניברסיטת טקסס ובמרכזים נוספים, וצפוי להתחיל במחצית הראשונה של שנת 2025. 
הטכנולוגיה החדשנית של החברה,  מתבססת על טיפול רדיולוגי ממוקד, המהווה גישה המשלבת בין דימות אבחנתי לטיפול ממוקד ומאפשרת טיפול מותאם אישית לסרטן גרורתי מתקדם.
הטיפול מתבסס על נתוני המטופלים לצורך מיקוד הקרינה באופן מדויק בתאי הגידול, זאת בכדי ליצור תמונות אבחנתיות או להשמיד את התאים הסרטניים באופן ישיר. טכנולוגיה זו מציעה רמת דיוק גבוהה יותר וטווח טיפולי רחב יותר בהשוואה לקרינה מסורתית. 
החברה הוקמה על ידי המנכ"לית סיגל קלמנסון-קושניר יחד עם פרופ׳ אריה אורנשטיין, מנהל מט״מ בשיבא; ד"ר גנאדי קוסטניץ', מנהל המעבדה לפוטוניקה ביו-רפואית וד"ר מור אורון-הרמן, חוקרת בכירה לשעבר בשיבא וכיום סמנכ"לית מו"פ בחברה ובשיתוף המעבדה של פרופ' אהוד גזית מאוניברסיטת ת"א.
לטענת ההנהלה, הגיוס הנוכחי מביא את החברה לסך גיוסים של למעלה מ-15 מיליון דולר.  בעלת המניות הגדולה בחברה, כ- 34% החל מנובמבר 2021 , הינה אילקס מדיקל בע"מ שמניותיה נסחרות בבורסה בת"א. חברת אילקס מדיקל בע"מ הינה החברה המובילה בתחום הדיאגנוסטיקה הרפואית בישראל.
סיגל קלמנסון קושניר, מנכ״לית Starget Pharma: "ההשקעה הזו מדגישה את הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלנו המבוססת על רדיוליגנדים מולקלורים (פפטידים) ממוקדים, שמטרתה לספק טיפול בטוח ויעיל יותר בסוגי סרטן שונים. אנו מצפים לשיתוף פעולה עם MD Anderson בניסוי הקליני הקרוב ואנו מאמינים כי הטכנולוגיה החדשנית שלנו יכולה להציע יתרונות משמעותיים עבור מטופלים עם סרטן מתקדם ואפשרויות טיפול מוגבלות." 
פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "הבחירה של בי"ח מוביל כ- MD Andersonלהשקיע בחדשנות רפואית ישראלית היא הבעת אמון נוספת באומת ההייטק וההוכחה לכך שבריאות היא מנוע צמיחה".
פרופ׳ איל צימליכמן, סמנכ״ל טרנספורמציה וחדשנות בשיבא ומנהל ARC: ״הפתרון של Starget Pharma מצטרף לשורת טכנולוגיות ב-ARC שמובילות את מהפכת הבריאות הגלובלית. אנו רואים בחברה זו טכנולוגיה שמקדמת את השינוי שמתחולל הן במערכת הבריאות והן ברפואת הסרטן כשבבסיסה היכולת לאבחן ולטפל באופן ממוקד בגידולים שונים. בהתאם לתוצאות המחקרים עד כה, אין לנו ספק שמדובר בטכנולוגיה פורצת דרך אשר תוטמע במערכות בריאות רבות בעולם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה