השוק

בוול סטריט חוששים שהפד יאט את קצב הורדת הריבית; תשואות האג"ח עולות

המשקיעים  בניו יורק חוששים שהפדרל ריזרב ינקוט במדיניות זהירה תוך המתנה להתפתחויות ולכן  הוא ימתן את קצב הורדת הריבית; תשואות האג"ח הממשלתי הארוכות עולות לכמעט 4.2%
ניצן כהן | 
בורסה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המשקיעים בוול סטריט מעריכים שהפדרל ריזרב ינקוט במשנה זהירות בכל הנוגע להמשך הורדת הריבית וזאת בהמתנה לתוצאות הבחירות ולהתפתחויות במלחמה במזרח התיכון.
בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב מצטטים בכירים בפד שאמרו בימים האחרונים כי אמנם הכלכלה האמריקאית יציבה וחזקה אבל צריך להמתין להתפתחויות בכל הנוגע להמשך הורדת הריבית בטח כשאנחנו מדברים על תימחורים של הורדת ריבית אגרסיבית.
התשואות של האג"ח הממשלתי האמריקאי עולות לקרמה של כמעט 4.2% בעוד התשואות של האג"ח הקצרות לשנתיים עולות לרמה של כמעט 4% ואלה מספרים שמתחילים להכביד על השוק.
בארה"ב מדברים היום על הבחירות בארה"ב ומתקשים לקבוע איזה מבין המועמדים טוב יותר לכלכלה אבל מה שבטוח שהחששות מפני בחירה של טראמפ גוברות על פני תחושת ה-more of the same שנלווית להערכות לגבי ההתפתחות של הכלכלה האמריקאית עם  תיבחר קמלה האריס.
חשש נוסף נוגע להתפתחות של המלחמה במסרח התיכון והוא בעיקר מכוון לחשש מפני חילופי מהלומות בין ישראל לאיראן מה שיביא לדחיית האפשרות לסיום המלחמה ולהשבת החטופים וזה אומר שהחשש הוא גם לגבי המשך השיבושים בשרשרת האספקה העולמית בשל מתקפות החות'ים וחשש צפני תקיפה של איראן את שדות הנפט של ערב הסעודית ושאר השותפות של המערב, מה שמגביר את החשש מפני לחצים אינפלציוניים מחודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה