השוק

לקראת גל הנפקות בבורסה - התשואות עולות בהמתנה להתפתחויות

מיד לאחר החג צפוי לשטוף את הבורסה גל הנפקות אג"ח; הכנות לגל הזה כמו גם  החשש מפני הידרדרות ביטחונית מביאים את תשואות האג"ח לעלות ולהכביד על השוק
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
מיד לאחר החג, כלומר אי שם בשבוע הבא צפוי להתחיל גל הנפקות בבורסה בעיקר של אג"ח. כהכנה לגל הזה כמו גם הדריכות בכל הנוגע להתפתחויות במלחמה מביאים את תשואות האג"ח לעלות. מדדי התלבונד ירדו היום  בשיעור של כ-0.15%.
בשוק ההון מספרים בימים האחרונים כי החברות נערכות לגיוסים גדולים בחודש הקרוב ממספר טעמים. הסיבה הראשונה היא ההפנמה כי הריבית לא עומדת לרדת בקרוב ולכן ככל שימתינו עם הגיוסים האלה הרי שלא תצמח להם תועלת מכך בעוד אם הם יגייסו כרגע, הם יוותרו עם עודפי מזומנים מה שיאפשר להם אולי אפילו לנצל הזדמנויות ולפתח את העסקים.
הסיבה השניה לגל הגיוסים הצפוי מדברת על כך שהממשלה ממשיכה להוציא סכומי כסף גדולים ועדיין לא יודעים איזה סוג תקציב יגיע בסופו של יום להצבעות ובטח איזה תקציב יאושר ולכן האוצר צפוטי להגדיל את היקף הגיוסים שלו מה שיביא לעליית תשואות, כלומר לתשלומים מימון גבוהים יותר לפירמות.
בין אלה לאלה הרי שיש את הבחירות בארה"ב ולא ברור מה יהיה אחריהן ואיזה יחס תקבל ישראל לאור העימותים הבלתי פוסקים של נתניהו עם המפלגה הדמוקרטית וכמובן יש את המלחמה שעלולה בנקל להידרדר ולייקר את הוצאות המימון ולכן החברות מעדיפות להיערך כאן ועכשיו ולקחת את הכסף כבר אחרי החג.
באשר למשקיעים המוסדיים אלה יושבים על הררי מזומנים אולם גם הם לא מעוניינים לתת אותו בחינם ולכן ככל שהיקפי ההנפקות הקונצרניות יגדלו והיקפי ההנפקות הממשלתיות יגדלו הרי שהתחרות על הכסף של המוסדיים (כלומר שלנו) תגדל ותניב תשואות גבוהות גבוהות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה