השוק

ענקית המוזיקה נכנסת לפשיטת רגל: לא שילמה משכורות לעובדים

פרופר גרופ AG נקלעה לאחרונה להליכי פשיטת רגל בשווייץ, התברר כי החברה חייבת כמעט חצי מיליון אירו במשכורות שלא שולמו ל-25 עובדיה בחודשים אוגוסט וספטמבר
מערכת ice |  1
צילום freepik
חברת פרופר גרופ AG, שבעבר נודעה כ-Utopia Music, נקלעה לאחרונה להליכי פשיטת רגל בשווייץ. בעוד שהחברה ניסתה להציג את המצב כאי הבנה קלה, ג'ון מיטשל, משקיע מרכזי ויו"ר הדירקטוריון לשעבר, חשף את האמת המטרידה מאחורי הקלעים.
התברר כי החברה חייבת כמעט חצי מיליון אירו במשכורות שלא שולמו ל-25 עובדיה בחודשים אוגוסט וספטמבר. מיטשל הודה כי אינו בטוח בהצלחת הערעור על פשיטת הרגל, וציין שגם אם יצליח, צפויים פיטורים נוספים ברבעון האחרון של השנה. במקרה של כישלון הערעור, העובדים יוכלו לפנות לתוכנית פיצויים שווייצרית נדיבה.

באופן מפתיע, מיטשל הציג את הליכי פשיטת הרגל כ"ברכה בהסוואה", שאפשרה לחברה להפעיל לחץ על נושיה ולהפחית משמעותית את חובותיה. החברה מתכננת להגיע להסדר חוב עם הנושים הלא מובטחים ולצאת מהמשבר ללא חובות ועם תזרים מזומנים חיובי בשנה הבאה.
פרופר גרופ גייסה לאחרונה כ-15-16 מיליון אירו במזומן, עם 6.64 מיליון אירו נוספים בנאמנות. עם זאת, החברה עדיין לא הצליחה לגשת לכספים שנותרו ממכירת Sentric Music, שנמצאים בנאמנות עד שנת 2025 ואילך, בכפוף לקריטריוני ביצועים.
המקרה של פרופר גרופ AG מדגים את המורכבות והאתגרים בתעשיית המוזיקה והטכנולוגיה. בעוד שהחברה מנסה להציג תמונה אופטימית, המציאות מאחורי הקלעים חושפת קשיים פיננסיים משמעותיים וחוסר ודאות לגבי עתידה. התפתחויות אלו מעלות שאלות חשובות לגבי יציבות ושקיפות בתעשייה זו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש חשוב .ידיעה מרעישה (ל"ת)
    מיצי 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור