השוק

ענקית המזון חושפת: הקשר לאסם והחרם גרמו לצניחה במכירות

הנתונים הכספיים של נסטלה שהפכה למטרה מרכזית של תנועת החרם (BDS) בעקבות הסכסוך בעזה, בין היתר בשל בעלותה על חברת אסם הישראלית, מדגימים את ההשפעה המוחשית של המצב: מדד הצמיחה הפנימי (RIG) של החברה ירד מ-2.2% ברבעון השני ל-1.3% ברבעון השלישי של 2023, בניגוד לציפיות האנליסטים לעלייה
מערכת ice | 
חברת אסם (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
נסטלה, ענקית המזון השווייצרית, מדווחת על ירידה במכירותיה בשנת 2023, כאשר החברה מייחסת חלק מהקשיים למתחים גיאופוליטיים ולחרמות צרכנים. היצרנית של מותגים מוכרים כמו נסקפה וקיטקט, הפכה למטרה מרכזית של תנועת החרם (BDS) בעקבות הסכסוך בעזה, בין היתר בשל בעלותה על חברת אסם הישראלית. התפתחות זו משקפת את האתגרים המורכבים שחברות רב-לאומיות מתמודדות איתם בעידן של מתיחות גלובלית גוברת.
הנתונים הכספיים של נסטלה מדגימים את ההשפעה המוחשית של המצב: מדד הצמיחה הפנימי (RIG) של החברה ירד מ-2.2% ברבעון השני ל-1.3% ברבעון השלישי של 2023, בניגוד לציפיות האנליסטים לעלייה. באופן כללי, מכירות החברה ירדו ב-2.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, למרות העלאת מחירים של 1.6%. הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בצפון אמריקה, שוק המהווה 35% ממכירות החברה, עם ירידה של 2.6% במכירות ו-0.9% במדד ה-RIG.

בתגובה לאתגרים אלו, נסטלה מתכננת שינויים אסטרטגיים. המנכ"ל החדש, לורן פרייסה, הכריז על תוכניות לשינויים בדירקטוריון החברה במטרה לזרז תהליכי קבלת החלטות. החברה גם מתמודדת עם תחזיות פיננסיות מאתגרות, כאשר היא צופה ירידה בשיעור הרווח התפעולי ל-17% ב-2024, לעומת 17.3% ב-2023. אסטרטגיות אלו מדגישות את הצורך של נסטלה להסתגל במהירות לסביבה העסקית המשתנה.
מקרה נסטלה מדגים את המורכבות שחברות גלובליות ניצבות בפניה בעידן הנוכחי. מצד אחד, הן נדרשות לנווט בין אינטרסים עסקיים ומחויבויות לבעלי המניות, ומצד שני, עליהן להתמודד עם לחצים פוליטיים וחברתיים מצד צרכנים ופעילים. זהו אתגר שדורש איזון עדין בין שמירה על רווחיות לבין רגישות לסוגיות גלובליות. ההתפתחויות סביב נסטלה מהוות תזכורת לכך שבעידן של קישוריות גלובלית, החלטות עסקיות יכולות להוביל להשלכות נרחבות ובלתי צפויות, המחייבות חשיבה אסטרטגית מחודשת וגמישות תפעולית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה