השוק

אחרי שבועות של שיאים , מדדי וולסטריט נסגרו בירידות בהובלת מניות השבבים.

מניות השבבים ירדו אתמול בחדות , ורק סיפקו תירוץ למימושים לאחר שבועות של עליות. הסיבה הפעם היא חשש מאישור ייצוא שבבים למדינות המפרץ, שמי יודע אם בכלל יצא לפועל. 

מערכת ice | 
אנבידיה תמכור לסין (צילום shutterstock, pixabay)
מדדי וול סטריט נסגרו אתמול בירידות : מדד הS&P ירד ב0.77 אחוז מדד הנאסדק ירד ב.1.01 אחוזים, ומדד הדאו ג'ונס ירד ב0.75 אחוז.
את הירידות הובילו מניות השבבים שירדו בחדות אתמול בגלל החשש מכוונת ממשלת ארה"ב לאסור את היצוא של השבבים למדינות המפרץ מתוך רצון לשמור את הטכנולוגיה עליה תישען הAI-  הבינה המלאכותית.
אלו חששות מופרזים ואף מופרכים, רגע לפני מערכת בחירות שבה ההכרעה צמודה מאי פעם. 
אבל השוק אתמול חיפש סיבות להתממש לאחר רצף שיאים שנמשך על פני שנה שלמה. הכל החל מההדוחות של מניית השבבים ההולנדית ASML , שדוחותיה דלפו יממה לפני פרסומם.
מניית החברה צנחה אתמול בלמעלה מ16 אחוזים והכל בגלל הדלפה יום לפני הדוחות כי היא צופה מכירות נמוכות מהצפוי. ההאטה היא בין היתר בגלל שיתוף פעולה עם חברת אינטל שמכירות השבבים שלה ירדו מאד ואינה משקפת את כל תכשיית השבבים.
מנייתירדה אף היא אתמול בכמעט 2 אחוזים. גם ASML  ההולנדית ציינה כי הAI הוא עדיין תחום מבטיח מאד, ותתכן גם התאוששות- אבל השוק הפיל את המניה בחדות.
בעקבות ההדלפה הזו גם מניית אנבידיה (NVDA) ירדה ב.4.5 אחוזים .
אפילו מניית מטא ירדה אתמול אחרי רצף של עליות והכפלת שוויה בשנה וחצי האחרונות וובנעילה ירדה ב0.7 אחוזים.
ושוב,בכל פעם שיש ירידות בשוק השבבים , ההתאוששות לא מאחרת לבוא ומענין יהיה לעקוב אחרי הפיתול הזה גם הפעם: העולם הרי לא יפסיק ככל הידוע, להשתמש בשבבים, מחשבים, והוא רק מתחיל להשתמש בבינה מלאכותית
ולראיה: חברת  אלפבית פרסמה אתמול שהיא מפתחת כור גרעיני לצורך כריית אנרגיה לשמוש בשבבים המתקדמים לצורך הAI והמניה  עלתה ב0.55 אחוזים. 

מניות האנרגיה המשיכו אתמול את הירידות כל עוד התקיםה מסתבכת ומתמהמהת , ומדד הנפט ירד בכמעט ארבעה אחוזים אתמול. 
מוקדם יותר במהלך היום נחשפו פרטים מביכים מהשדקת ה"רובוטקסי" של טסלה אתמול , כשהתברר שהרוסוטים שמאסק כל כך התגאה בהם ו"נכחו" בהשקה- הופעלו מרחוקעל ידי עובדי החברה.  למרות זאת מניית טסלה דמרה על יציבות ואף עלתה בכ0.2 אחוזים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה