השוק

בנק ישראל מתכנן מהפכה: מי יוכלו בקרוב להתחרות בבנקים?

בדוח הביניים ממליץ הצוות בראשות המפקח על הבנקים לקדם תיקוני חקיקה ורגולציה בנקאית לקידום התחרות כך שיתאפשר לגוף חוץ-בנקאי שיקבל רישיון בנק לשמור על עיסוקיו הקיימים ולפעול במודל עסקי גמיש, לשנות את מבנה השליטה והבעלות על בנקים קטנים ולגבש מסגרת פיקוח ואסדרה המותאמים לגודל ולמורכבות הבנק.
מערכת ice | 
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
הצוות לבחינת מתווה למתן רישיון בנק לגופים חוץ-בנקאיים בראשות המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, פרסם היום (שני) להערות הציבור את דוח הביניים ובו המלצות שיקלו על גופים חוץ-בנקאיים לקבל רישיון בנק.
בדוח הביניים ממליץ הצוות בראשות המפקח לקדם תיקוני חקיקה ורגולציה בנקאית לקידום התחרות כך שיתאפשר לגוף חוץ-בנקאי שיקבל רישיון בנק לשמור על עיסוקיו הקיימים ולפעול במודל עסקי גמיש, לשנות את מבנה השליטה והבעלות על בנקים קטנים ולגבש מסגרת פיקוח ואסדרה המותאמים לגודל ולמורכבות הבנק. 

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מברך את המפקח וצוותו על גיבוש הדוח וההמלצות. זהו שלב נוסף בקידום מבנה שוק תחרותי יותר במערכת הפיננסית. חשוב להדגיש, גם במסגרת מבנה שוק תחרותי, כמפורט בהמלצות הדוח, נושא עקרוני הוא השמירה על הסטנדרט והפרקטיקה הבינלאומית, לפיהם, גוף שמבקש לגייס פיקדונות ולהעמיד אשראי בגינם, יפעל תחת רישיון בנק שיינתן על-ידי בנק ישראל ויהיה כפוף לפיקוח יציבותי על ידי הפיקוח על הבנקים, בהתאם להמלצות המופיעות בדוח. זוהי הדרך לקדם תחרות ולשפר את רווחת הצרכן תוך שמירה על כספי המפקידים ועל היציבות הפיננסית".
המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: "כדי להבטיח שירותים ומוצרים פיננסיים מגוונים, חדשניים ובמחירים תחרותיים חשוב לקדם צעדים ארוכי טווח בעלי השפעה מבנית על המערכת הפיננסית. יישום ההמלצות המופיעות בדוח, לצד השינויים במערכת הפיננסית כתוצאה מרפורמות קודמות בתחום, יאפשר לגופים נוספים להצטרף למערכת הבנקאית ולתרום לשיפור התחרות ולשיפור המיוחל ברווחת הצרכן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה