השוק

מהפכת המס יוצאת לדרך: מי עומדים להשאיר הרבה כסף בכיס?

מערכת המס הנוכחית בארה"ב תשתנה? בעוד שרוב המדינות מטילות מסים על בסיס תושבות, ארצות הברית דורשת מאזרחיה לדווח ולשלם מסים על כל הכנסותיהם, גם אם הם חיים ועובדים במדינה אחרת, דונלד טראמפ מבקש לבטל את שיטת המיסוי, המחייבת את אזרחיה לשלם מסים על הכנסותיהם העולמיות, ללא קשר למקום מגוריהם
מערכת ice | 
דולר (צילום shutterstock)
בתפנית מפתיעה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני המוביל, הציג תוכנית מרחיקת לכת לרפורמה במיסוי האמריקאים החיים מחוץ למדינה. הצעתו, שנועדה לזכות בתמיכתם של כתשעה מיליון אזרחים אמריקאים המתגוררים בחו"ל, מבקשת לבטל את שיטת המיסוי הייחודית של ארצות הברית, המחייבת את אזרחיה לשלם מסים על הכנסותיהם העולמיות, ללא קשר למקום מגוריהם.
מערכת המס הנוכחית של ארצות הברית היא חריגה בנוף העולמי. בעוד שרוב המדינות מטילות מסים על בסיס תושבות, ארצות הברית דורשת מאזרחיה לדווח ולשלם מסים על כל הכנסותיהם, גם אם הם חיים ועובדים במדינה אחרת. מצב זה יוצר עול כפול על אמריקאים בחו"ל, שנדרשים לעמוד בחובות המס הן במדינת מגוריהם והן בארצות הברית. אמנם קיימות אמנות למניעת כפל מס עם מדינות מסוימות, כמו ישראל, המאפשרות קיזוז מסוים, אך המערכת נותרת מורכבת ומכבידה.

הצעתו של טראמפ מבקשת לשנות מן היסוד את המצב הקיים. "אני תומך בסיום המיסוי הכפול על אמריקאים החיים בחו"ל," הצהיר טראמפ, תחת הסיסמה "אמריקה תחילה, ביחד". רפורמה זו מצטרפת לשורת הצעות נוספות בתחום המיסוי, כגון ביטול מס על טיפים ועל שכר שעות נוספות, במטרה לפשט את מערכת המס ולהקל על האזרחים. עם זאת, טראמפ טרם פירט את המנגנונים המדויקים ליישום תוכניתו, מה שמעורר שאלות לגבי ההשלכות התקציביות והמעשיות של הרפורמה המוצעת.
משמעות הצעתו של טראמפ חורגת מעבר לשיקולים כלכליים גרידא. בבחירות הקודמות ב-2020, למעלה מ-900,000 אמריקאים בחו"ל מימשו את זכותם להצביע, מספר שעשוי להיות מכריע במרוץ הנשיאותי הצמוד הצפוי ב-2024. הפנייה הישירה של טראמפ לקהל בוחרים זה - "חברינו האמריקאים המתגוררים מחוץ לארץ, הקול שלכם חשוב מאי פעם" - מדגישה את חשיבותם האסטרטגית של הבוחרים בתפוצות. מהלך זה עשוי לשנות את מפת הבחירות ולהשפיע על מדיניות החוץ והפנים של ארצות הברית בעתיד, תוך יצירת דיון מחודש על מהות האזרחות האמריקאית בעידן הגלובלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה