רכב

מסים חדשים על הרכבים בעולם: איך הנהגים בישראל צפויים להפגע?

מלחמת הסחר הגלובלית מתחממת: קנדה שוקלת להטיל מיסים על רכבים מסין, המהלך עשוי להשפיע בעקיפין גם על ישראל. ישראל מייבאת רכבים לפי שלוש תקינות: אירופית, אמריקאית וקנדית. אם קנדה תטיל מיסים על רכבים סיניים, זה עלול לצמצם את היצע הדגמים הסיניים הזמינים ללקוחות ישראלים
מערכת ice | 
מכס על רכבים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
בתפנית דרמטית בזירת הסחר העולמית, קנדה מתכוננת לפתוח בדיונים על הטלת מיסים על רכבים מתוצרת סין. צעד זה, שצפוי להתחיל בשבוע הבא, מגיע בעקבות החלטה דומה של ארצות הברית, ומאיים להסלים את מלחמת הסחר הגלובלית בתעשיית הרכב.
סינת'יה פרילנד, ראש ממשלת קנדה, טוענת כי המהלך נועד להגן על 550,000 משרות בתעשיית הרכב הקנדית מפני "תחרות בלתי הוגנת" מצד סין. "הממשל הסיני מכוון לייצר עודפי ייצור של רכבים כדי לפגוע בשוק הרכב הגלובלי," היא מסבירה.

אולם, מאחורי הקלעים, נראה כי ההחלטה מונעת גם מאינטרסים אמריקאים. יצרניות רכב אמריקאיות כמו פורד וג'נרל מוטורס מייצרות רכבים בקנדה, חלקם מיוצאים גם לישראל. מה שמפתיע הוא שבפועל, כמעט ואין רכבים סיניים בקנדה. המכונית היחידה מתוצרת סין המיוצאת לקנדה היא טסלה 3, המיוצרת במפעל טסלה בשנחאי. זה מעלה שאלות לגבי ההשפעה האמיתית של המהלך.
שי דונגשו, מזכ"ל ארגון יצרני הרכב הסינים, טוען כי "מדובר יותר במחווה פוליטית ופחות במחווה שתשפיע על ייצוא הרכב מסין". אך למרות זאת, להחלטה זו עשויות להיות השלכות מפתיעות על שוק הרכב בישראל.
ישראל מייבאת רכבים לפי שלוש תקינות: אירופית, אמריקאית וקנדית. אם קנדה תטיל מיסים על רכבים סיניים, זה עלול לצמצם את היצע הדגמים הסיניים הזמינים ללקוחות ישראלים. זאת בזמן שיצרני הרכב הסיניים כבר נתקלים בקשיים בשוק האמריקאי והאירופי.
השאלה הגדולה היא: האם מהלך זה מסמן את תחילתו של עידן חדש בתעשיית הרכב העולמית? האם נראה יותר מדינות מצטרפות למגמה זו? ומה תהיה ההשפעה על הצרכנים ברחבי העולם, כולל בישראל?
בעוד שהתשובות לשאלות אלו עדיין אינן ברורות, דבר אחד בטוח: מלחמת הסחר בתעשיית הרכב העולמית רק מתחממת, וההשלכות עשויות להיות מרחיקות לכת עבור יצרנים, צרכנים ומדינות כאחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה