השוק

לקראת ההודעה על הריבית: הדולר יורד מתחת ל-3.75 שקל; התשואות באג"ח יורדות

לקראת ההודעה של בנק ישראל על גובה הריבית הדולר נחלש בשיעור יכר ונסחר ברמה של 4.347 שקל; עליות שערים נרשמות בבורסה כשתשואות האג"ח יורדות
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
במסחר במט"ח יורד היום הדולר בשיעור חד של 0.6% ונסחר ברמה של 3.747 שקל, האירו נחלש בכמעט 1% ונסחר ברמה של 4.1 שקל והפאונד יורד ב-0.8% לרמה של 4.9 שקל. בבורסה נרשמות עליות שערים כשהמדדים הכבדים עולים בכמעט 1%. באסיה נרשמת מגמה מעורבת ואילו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק יורדים.
היום יודיע נגיד בנק ישראל על גובה הריבית והנחת העבודה היא שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%. אמנם לא סביר שבנק ישראל יעלה כרגע את הריבית אבל זה לא נושא שנמצא לגמרי מחוץ לתרחישים.
הסיפור הגדול של הימים האחרונים נותר המלחמה וההתפתחות שלה. בשלב זה של הדברים לא ברור אם בכלל תהיה תקיפה באיראן ואם כן איזו סוג תקיפה אבל בסופו של יום נראה כי ישראל עשתה בשבועות האחרונים צעדים משמעותיים לקראת חזרה של תושבי הצפון לבתיהם מה שיביא להתחלת השיקום וכן הלאה.
תקציב המדינה שגם הוא על סדר היום עדיין לא ברור שכן ההכנות מתבצעות בחדרי חדרים משל היה מדובר בתקציב של עסק פרטי ולא בתקציב של מדינה שנמצאת במלחמה וצריכה להיערך לשיקום הצבא והמדינה וכן הלאה אבל אלה הם פני הדברים ויש להתנחם בזאת שצה"ל פועל כדבעי ומנוהל כדבעי ואלה חדשות טובות.
בשוק האג"ח התשואות יורדות כשהתלבונדים עולים לכל אורך השדרה וזה למעשה משקף את התחזיות שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי וזה אומר שאם הריבית בארה"ב (ובאירופה) תמשיך לרדת הרי שמדובר בהעלאת ריבית אפקטיבית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה