השוק

חברת ההשקעות הישראלית שקרסה בצעד אחרון: לאן יעברו הקופות?

אפי סנדרוב המנהל המורשה של סלייס פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבלת אישור למכירת הקופות המסלוליות המנהלות נכסים בהיקף של כ-1.18 מיליארד שקל לקבוצת הפניקס, הצעת הפניקס מבטיחה את השבת כל עמיתי הקופות לפעילות סדירה תוך שמירה מלאה על זכויותיהם וגובה החיסכון הפנסיוני שלהם
מערכת ice |  1
קרן השקעות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אשר אישר לפתוח בהליכי מכר לקופות הגמל המסלוליות שבניהול סלייס (קופת גמל לחיסכון, קרן השתלמות, קופת גמל להשקעה וקופת גמל להשקעה – חיסכון לכל ילד), פנה היום המנהל המורשה לבית המשפט על מנת לקבל את אישורו למכירת הקופות לקבוצת הפניקס באמצעות הפניקס פנסיה וגמל בע"מ בהתאם להצעה חתומה שהגישה הפניקס.
השלמת עסקת המכירה מתאפשרת לאחר חודשים ארוכים בהם פעל המנהל המורשה לאיתור ותיקון הליקויים שנמצאו  בפעילות הקופות המסלוליות (בכלל זה התאמת חשבונות ושיוך כספים לעמיתים, תיקון שווי נכסי השקעה ורישום מדויק שלהם במסלולי ההשקעה המתאימים ועוד). במסגרת תהליך המכר שהתנהל בשבועות האחרונים פורסמה לציבור הזמנה להציע הצעות ונעשתה גם פניה ישירה לגורמים רלוונטיים.
 
עסקת המכר המוצעת ביחס לקופות המנהלות נכסים בעבור יותר מ-90,000 עמיתים, אשר תמורתה עשויה להגיע לכ- 5 מיליון שקל, כוללת גם את מיזוג מסלולי ההשקעה בסלייס לתוך מסלולי השקעה המנוהלים ע"י הפניקס וכן הסבה תפעולית של זכויות העמיתים לתוך מערכות התפעול של הפניקס.
אלו יביאו לכדי פתרון את הבעיה המורכבת של ריבוי נכסים לא סחירים מניבי תשואה שצפויים להיפדות רק בשנים 2028-2029 ושהדרך היחידה להנזיל אותם מיידית היתה באמצעות מכירה בדיסקאונט של 5%-9% (ואף שיעור אפקטיבי גבוה יותר באחד הנכסים), שהיתה מקטינה את החיסכון הכספי של העמיתים, מה שלא יקרה בשל הפתרון שנמצא.
אפי סנדרוב המנהל המורשה של סלייס מסר: "אנו מאמינים שמיזוג הקופות שבניהול סלייס לתוך קופות הגמל שבניהול הפניקס יבטיח את זכויות העמיתים ויאפשר להם להנות מניהול איכותי ומקצועי ולחזור לפעילות סדירה בתוך תקופה קצרה. במקביל, התמורה שתתקבל תשמש להמשך מאמצי הניהול המורשה לשמור על זכויות עמיתי קופות הגמל בניהול אישי. אני מודה להנהלת קבוצת הפניקס על ניהול מו"מ קדחתני לביצוע העסקה בלוחות זמנים קצרים מאוד ובאופן עניני ומקצועי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דגים
    צחי 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין גפילטפיש בראש השנה.כמה עצוב.
    סגור