השוק

לידר שוקי הון בתחזית קשה: "הורדת ריבית בישראל הולכת ומתרחקת"

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, ערכו סקירה כלכלית שבועית, בה נגעו במצב הכלכלה הישראלית אחרי שתי הורדות דירוג האשראי של ישראל על ידי מודי'ס, וטענו כי בעקבות כך הורדת הריבית של בנק ישראל מתרחקת מאיתנו. וגם: שוק האג"ח, ייצוא שירותי ההיי טק מישראל, האינפלציה בארה"ב ובישראל והגירעון
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, ערכו אתמול (ראשון) סקירה כלכלית שבועית, בה נגעו במצב הכלכלה הישראלית אחרי שתי הורדות דירוג האשראי של ישראל על ידי מודי'ס, וטענו כי בעקבות כך הורדת הריבית של בנק ישראל מתרחקת מאיתנו.
הנקודות העיקריות מהסקירה של לידר שוקי הון: "מודי'ס הורידה בשתי מדרגות את הדירוג של ישראל ושמרה על אופק שלילי. מעבר לסיכון ההסלמה, מודי'ס מציינת את היעדר ההתקדמות במסגרת התקציב של 2025 (וצופה גירעון של 6% תוצר) והמשך התסיסה החברתית.
יצוא שירותי היי טק, הקטר החשוב למשק הישראלי, ממשיך להתרחב. מסתמן שיפור בפעילות בתעשייה, כולל בייצור, בייצוא וגם באופטימיות קדימה (לפי מדד מנהלי הרכש). מדדי מנהלי הרכש PMI לחודש ספטמבר מצביעים על המשך צמיחה יציבה בארה"ב (מוטת שירותים) וחולשה באירופה.
בנוסף לכך, אינפלציית PCE בארה"ב מתמתנת אך אינפלציית הליבה נותרה גבוהה יחסית. האוצר עדיין רואה את יעד הגירעון בר השגה השנה (מודי'ס צופה גירעון של 7.5%) ושומר על יציבות בקצב הגיוס השבועי. הסיכוי להורדת ריבית בישראל עד סוף 2025 קטן על רקע האינפלציה. שוק האג"ח: ההודעה של מודי'ס צפויה להשפיע על שוק האג"ח היום (עליית תשואות), אנחנו ממשיכים להעדיף את האפיקים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך להעלות את הריבית ל5% (ל"ת)
    בר 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור