השוק

יוסי אבו: "מודי'ס לא לקחו בחשבון שיש בישראל גם מגזר עסקי לא רק ממשלה"

יוסי אבו, מנכ"ל ניומד אנרג'י שאוחזת בשליטה במאגר הגז לוויתן אמר היום על הורדת הדירוג של מודי'ס כי היא מוגזמת ובכל מקרה, בחברת הדירוג לא לקחו בחשבון שיש בישראל גם מגזר עסקי חזק ולא רק ממשלה
ניצן כהן |  1
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים)
בסוף השבוע הפתיעה חברת דירוג האשראי מודי'ס שנחשבת לשמרנית יחסית, כשהורידה את דירוג האשראי של ישראל בשני נוצ'ים בעוד השווקים תימחרו הורדת דירוג של נוץ' אחד. הורדת הדירוג הזו לוותה בתחזית שלילית שמבשרת ראשיתו של תהליך של הורדת דירוג נוספת וזה כבר מסוכן.
נזכיר כי הורדת דירוג אשראי, בטח כזו שחריפה יותר ממה שמגולם בשווקים, יוצרת תהליך של עליית תשואות בשוק האג"ח ומכאן ללחץ על הפירמות שהוצאות המימון שלהן יגדלו ומכאן שהרווחיות תישחק וכן הלאה ולכן במגזר העסקי הישראלי מקבלים את הורדת הדירוג בשני נוצ'ים כחדשות רעות במיוחד.
יוסי אבו, מנכ"ל ניומד אנרג'י שאוחזת בשליטה במאגר הגז לוויתן ומחזיקה בנתח משמעותי ממאגר הגז אפרודיטה שבשטח הימי של קפריסין ושהיה בעברו בכיר במשרד האוצר, אמר היום שהורדת הדירוג בשני נוצ'ים היא מוגזמת. אבו נזכיר מכיר את הכלכלה הישראלית משני הקצוות שלה - הקצה הציבורי/ ממשלתי והקצה העסקי ומכאן שתמונת המצב שלו היא הכוללת ביותר שניתן להעלות על הדעת בשלב הזה של הדברים.
״מודי׳ס עשו טעות קולוסאלית. כשהביקוש וצריכת האנרגיה עולים – יש צמיחה. אין ספק שמדינת ישראל צריכה לשנות את סדרי העדיפויות בתקציב, אבל מודי׳ס הלכו רחוק מידי. ההחלטה שלהם משקפת חוסר הבנה של החוסן הישראלי ושל הרוח הישראלית. ישראל היא מדינה חזקה בעלת חברה חזקה, למודת אתגרים, והרוח הישראלית היא רכיב משמעותי בהתאוששות המשק והכלכלה.
 "סקטור האנרגיה הוא דוגמא מצוינת לכך- הביקוש לגז טבעי ולחשמל נמצא בעליה של 5% משנה לשנה. אם בשנת 2024 - שנת מלחמה, יש עדיין עליה בצריכה ויש ביקוש לאנרגיה- זה אומר שיש צמיחה.
מעבר לממשלה יש כאן מגזר עסקי ומערכת כלכלית חזקה ואת זה מודי׳ס לא לקחו מספיק בחשבון״. אמר אבו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקפלניסטים לימדו אותם שלפגוע במדינה מטעמים פוליטיים זה
    ניר 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לגיטימי
    סגור