השוק

רציו אנרגיות מציעה עסקה מפתיעה: האם תחול מהפכה בשוק האנרגיה?

רציו אנרגיות מבקשת את אישור בעלי המניות לרכישת יחידות השתתפות של רציו פטרוליום במחיר של 35 אגורות ליחידה, פרמיה של 110% על מחיר הסגירה, בשווי כולל של 17 מיליון דולר
מערכת ice | 
צילום אלבטרוס
רציו אנרגיות, המחזיקה בכ-20% מרציו פטרוליום, פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות במטרה לאשר הצעת רכש לבעלי יחידות ההשתתפות של רציו פטרוליום במחיר של 25 אגורות ליחידה. ההצעה מציעה פרמייה של כ-110% על מחיר הסגירה של המניה ב-26.9.24, עם סך העסקה שצפוי להגיע לכ-17 מיליון דולר, במיגה ויתקבלו אישורים מהמחזיקים.
רציו פטרוליום, שהוקמה על ידי משפחות לנדאו ורוטלוי בשנת 2011, מתמקדת כיום בשלושה נכסים מרכזיים: בלוק קייצ'ור בגיאנה, שטח SC76 בפיליפינים שנמצא בשלבי עיבוד הסקר הסייסמי, ונכס לחופי מרוקו. בשנה שעברה נכנסה נאוויטס פטרוליום כשותפה בנכסים בפיליפינים ובמרוקו.
הצעה לרכישת רציו פטרוליום מתבצעת לאור הרצון של רציו אנרגיות לגוון את פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז, תוך שהיא מחזיקה 15% מפרויקט לוויתן ומביאה איתה קשרים וניסיון משמעותי בשוק האנרגיה הבינלאומי. יש לציין כי ההצעה דורשת את אישור אספת בעלי המניות בשיעור של 75%, שתיערך ב-10 בנובמבר.
ליגד רוטלוי, יו"ר דירקטוריון רציו אנרגיות ומבעלי השליטה בקבוצת רציו, מסר: "אנו רואים בהצעת הרכש הזדמנות למצב של Win-Win עבור בעלי יחידות ההשתתפות של שתי השותפויות. מחזיקי רציו אנרגיות נהנים מגיוון הפעילות עם נכסים בעלי פוטנציאל הצפת ערך שמהווים מנוע צמיחה עתידי ובמחיר בעל השפעה פיננסית בלתי מהותית על רציו אנרגיות. המחזיקים ברציו פטרוליום זוכים לפרמיה משמעותית. לאחר השלמת התהליך, אנו נמשיך ונפעל באסטרטגיה של שותפויות עם חברות אנרגיה בינלאומיות גם בפיתוח הנכסים של רציו פטרוליום, באופן שלא ישפיע מהותית על המאזן של רציו אנרגיות ועל המשך העקביות של השותפות בחלוקת הרווחים למשקיעיה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה