השוק

עמוס לוזון נחשף: כך הפך 10 מיליון שקל ל-2.4 מיליארד שקל

איש העסקים שנכנס בסכום קטן תחילה לחברת דורי, השקיע 140 מיליון שקל ב-2016 כדי להפוך לבעל השליטה היחיד והפיכתה לקבוצת לוזון יזמות ואנרגיה, ובהמשך השקיע עוד 112 מיליון שקל כדי למחוק אותה מהמסחר בבורסה הפולנית. היום, החברה הזו כבר שווה מיליארדי שקלים
מערכת ice | 
עמוס לוזון (צילום סיון פרג', shutterstock)
עמוס לוזון, יזם הנדל"ן הישראלי המוכר, הפך השקעה צנועה של 10 מיליון שקל ב-2016 לאימפריה עסקית מרשימה בשווי של 2.4 מיליארד שקל ב-2024. סיפורו מדגים כיצד חזון עסקי, תזמון נכון, והבנה עמוקה של שוק הנדל"ן יכולים להוביל להצלחה מסחררת. לוזון רכש את השליטה בקבוצת דורי מידי גזית גלוב, והפך אותה לקבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, תוך שהוא מנווט את החברה דרך אתגרים משמעותיים ומזהה הזדמנויות צמיחה.
על פי כלכליסט, אחד המהלכים המשמעותיים של לוזון היה ההתמקדות בפעילות הנדל"ן בפולין באמצעות חברת רונסון. הוא השקיע 140 מיליון שקל ב-2016 כדי להפוך לבעל השליטה היחיד ברונסון, ובהמשך השקיע עוד 112 מיליון שקל כדי למחוק אותה מהמסחר בבורסה הפולנית. מהלך זה הוכיח את עצמו כאשר רונסון נהנתה מתוכנית ממשלתית לסיוע לרוכשי דירות בפולין ב-2023, מה שהוביל לזינוק במכירות ובהכנסות החברה.

לצד הפעילות בפולין, לוזון הרחיב את פעילותו בישראל. לוזון רונסון, חברת הבת של הקבוצה, השלימה לאחרונה הנפקה ראשונית מוצלחת בבורסה בתל אביב, גייסה 307 מיליון שקל לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל. כספי ההנפקה מיועדים לרכישת קרקעות ופיתוח פרויקטים בישראל, כולל פרויקטים של התחדשות עירונית באור יהודה ובראשון לציון.
למרות ההצלחות, לוזון נאלץ להתמודד עם אתגרים משמעותיים. הוא נאלץ לסגור את פעילות דורי בנייה ב-2019 עקב קשיים פיננסיים. בנוסף, הירידה בביקושים בפולין במחצית הראשונה של 2024, בעקבות סיום תוכנית הסיוע הממשלתית, הובילה לירידה משמעותית במכירות. עם זאת, העלייה במחירי הדירות פיצתה על כך במידה מסוימת, מה שמדגים את היכולת של לוזון לנווט בשווקים משתנים.
סיפורו של עמוס לוזון מדגים כיצד יזם יכול לזהות פוטנציאל בחברות במצוקה ולהפוך אותן לעסקים משגשגים. מהשקעה ראשונית צנועה, הוא בנה קבוצה מגוונת הפועלת בתחומי הנדל"ן, הקבלנות, האשראי והאנרגיה. ההנפקה המוצלחת של לוזון רונסון והחלוקה הראשונה של דיבידנד בסך 40 מיליון שקל מסמנות את הצלחתו של לוזון בהפיכת חזונו למציאות עסקית מרשימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה