השוק

וול סטריט לקראת עוד יום של עליות; מיקרון מזנקת ב-16%

לפי המסחר בחוזים, המגמה היום לפחות בתחילת המסחר צפוייה להיות חיובית מה שיהפוך את השבוע הזה לשבוע לא רע בכלל למשקיעים; תשואות האג"ח עולות מעט מה שמסמן כי השוק רואה כבר את נקודת האיזון
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו יורק עולים ומסמנים שהשבוע הנוכחי הולך להירשם בדפי ההיסטוריה כאחד השבועות הטובות של ה-S&P500. נזכיר כי בשבוע שעבר נסחר ה-S&P500 ברמה של 5,682 נקודות ואילו היום המסחר יתחיל כשהמדד הפופולרי נמצא על 5,722 נקודות.
באופן טבעי העליות בוול סטריט מיוחסת למדיניות הפדרל ריזרב ששינה את הקו שלו ממדיניות מצמצמת למדיניות מצמצמת פחות וזה לווה בהורדת ריבית מפתיעה (יחסית) של 0.5% בשבוע שעבר, מה שנתן את האות לתחילת העליות בשווקים.
כאמור הורדת הריבית בשבוע שעבר ומסיבת העיתונאים שבאה אחריה וסימנה למעשה כי ג'רום פאוול והפדרל ריזרב שולטים במצב ולוקחים סיכונים מחושבים. פאוול אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מודע לסכנות שיש בהורדת ריבית מוקדמת מידי ומשכך הוא נמצא עם האצבע על הדופק.
הפרשנות לדבריו של פאוול היא כזו: אם האינפלציה שוב תרים ראש הוא יוכל להאט ואף לעצור את הורדות הריבית ואם האינפלציה תיוותר בשליטה והכלכלה האמריקאית תלך לנחיתה רכה, אז הוא יוכל להמשיך את הורדות הריבית.
כרגע לפחות בניו יורק מדברים הפרשנים והאנליסטים על נחיתה רכה ומשכך האנליסטים כבר מעלים את התחזיות למדד ה-S&P500 לרמה של 6,000 נקודות ואלה חדשות טובות לשווקים.
מניית יצרנית השבבים מיקרון מובילה כעת את העליות עם זינוק של 16% במסחר שלפני פתיחת הבורסות וזאת לאחר שהחברה פרסמה עדכון לפיו תציג ברבעון הנוכחי, קרי הרביעי של השנה, תוצאות טובות מהתחזיות המוקדמות. ההודעה של מיקרון שולחת את מניות כל סקטור השבבים לעליות לאחר שאלה סבלו בתקופה האחרונה מסוג של מימוש בריא.
בשוק האג"ח נרשמת עלייה קלה בתשואות כשהאג"ח הממשלתי ל-10 שנים נסחר בתשואה של 3.8% מה שעשוי לאותת על הנקודה בה המשקיעים רואים בתשואות האלה נקודת שיווי משקל שמגלמת את כל החדשות.
שני נתונים שיש לשים אליהם לב זו המלחמה במזרח התיכון והחשש מפני הסלמה בחזית הצפונית של ישראל, הסלמה שעלולה להביא למלחמה כוללת ומכאן לפגיעה נוספת בכלכלת ארה"ב (מחירי הנפט) ותוסיף לחוסר הוודאות הכולל בשווקים וזה לא טוב. לזה צריך להוסיף את מערכת הבחירות בארה"ב שנמצאת רגע לפני הישורת האחרונה וזה הזמן של המשקיעים לתפוס פוזיציה על השוק (בין אם שלילית ובין אם חיובית) וכרגע נראה שהאווירה בארה"ב היא בסך הכל חיובית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה