השוק

עסקת ענק בגז הטבעי: מי תקבל 150 מיליון דולר

?שותפות לוויתן חתמו עם קבוצת חיפה על הסכם לאספקת גז טבעי בהיקף של כ-150 מיליון דולר
מערכת ice | 
מאגר לווייתן (צילום פלאש 90)
השותפות במאגר לוויתן (NewMed Energy, Chevron Mediterranean Limited ורציו אנרגיות) התקשרו בהסכם לאספקת גז טבעי עם קבוצת חיפה בהיקף כולל של כ-0.75 BCM, על בסיס מחייב במנגנון של Take or Pay. תקופת ההסכם כ-7 שנים והוא נאמד בכ-150 מיליון דולר.
הגז הטבעי שרוכשת קבוצת חיפה מלוויתן נועד לשמש לצרכיה התפעוליים השוטפים וכחומר גלם למפעל לייצור אמוניה המוקם בימים אלו במישור רותם על ידי קבוצת חיפה. ההסכם יכנס לתוקף עם השלמת הקמת מפעל האמוניה במהלך שנת 2025. זהו ההסכם השני שחותמת קבוצת חיפה עם מאגר לוויתן, כאשר ההסכם הראשון היה לתקופה בת 5 שנים וכעת הוא הוארך עד לכניסתו לתוקף של ההסכם החדש. ההסכם עם קבוצת חיפה מצטרף להסכם לטווח ארוך שנחתם לאחרונה לאספקת גז טבעי מלוויתן לתחנת הכוח אשכול.
 
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "לצד היותו של לוויתן מקור מרכזי של גז טבעי בעבור מדינות האזור, מדובר בראש ובראשונה בעוגן אסטרטגי של ביטחון אנרגטי עבור המשק הישראלי. הגז הטבעי שאנו מוכרים לחברינו בקבוצת חיפה יסייע בייצור מקומי של אמוניה המהווה חומר גלם ראשון בחשיבותו בעבור התעשייה הישראלית."
ג'ף יואינג מנהל שברון מזרח הים התיכון: "החוזה החדש עם קבוצת חיפה משקף את המחויבות המתמשכת של שברון לענות על הביקושים הגדלים בישראל לגז טבעי, לצד המשך האספקה של אנרגיה אמינה ונקיה יותר למדינות באיזור."
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "ההסכם שנחתם עם קבוצת חיפה מהווה אבן דרך נוספת במימוש הפוטנציאל של מאגר לוויתן כמקור אסטרטגי לאספקת גז טבעי לתעשייה הישראלית ולייצור חשמל. אנו גאים לספק גז טבעי לפרויקט תעשייתי מהותי בישראל המהווה פתרון בר קיימא לטווח ארוך לשימוש באמוניה בישראל . לוויתן יהיה עוגן אנרגטי גם עבור פרויקטים חדשניים אחרים שיובילו  את התעשייה המקומית לעבר קיימות וצמיחה כלכלית."
מוטי לוין, מנכ"ל קבוצת חיפה: ״קבוצת חיפה גאה בהסכם שנחתם עם שותפי לוויתן, המסמל שותפות ארוכת שנים ומהווה עוגן משמעותי בתנופת הפיתוח של הקבוצה בהיקף השקעה של 700מיליון דולר במפעל במישור רותם, שמקדמת את תפיסת הקיימות של החברה. במרכז ההשקעה מפעל הבלו-מוניה, שישתמש באנרגיה סולארית ובגז טבעי כחומר גלם, ומחזק את עצמאות ישראל בייצור אמוניה, מפחית תלות ביבוא ותורם לביטחון תזונתי. אני מודה ליוסי אבו ולשותפי לוויתן על שיתוף הפעולה שמוביל את המשק הישראלי קדימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה