השוק

הראל ביטוח במהלך ענק: במי השקיעה כ-50 מיליון שקל?

מיכמן מימון, הודיעה כי קבוצת הראל ביטוח ופיננסיים השלימה את העמדת המימון לחברה בסך של כ-50 מיליון שקל במסגרת הסכם ההשקעה שנחתם לאחרונה, ובנוסף לכך תשקיע 13.8 מיליון שקל במיכמן מימון תמורת כ-4.9% מהון המניות של החברה. בכך, היקף הסדרה לאחר השלמת ההנפקה הפרטית מהראל מסתכם בכ-145.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
הראל ביטוח (צילום Magma Images)
מיכמן מימון, שמעניקה מימון לחברות בדגש על יזמי נדל"ן ובעלי שליטה בחברות ציבוריות, הודיעה היום (ראשון) כי קבוצת הראל ביטוח ופיננסיים השלימה את העמדת המימון לחברה בסך של כ-50 מיליון שקל במסגרת הסכם ההשקעה במיכמן שנחתם בסוף אוגוסט 2024. בכך מסתכם היקף הגיוס של מיכמן מתחילת השנה בכ-430 מיליון שקל באג"ח, אשראי בכיר, ובהקצאת הון פרטית ומסגרת חוץ מאזנית בסך 100 מיליון שקל.
הצדדים השלימו את העסקה בדרך של הקצאה פרטית של איגרות חוב סדרה ג' של החברה, בעלת מח"מ של כ- 2.6 שנים בהיקף של 50,200,803 שקל ערך נקוב אגרות חוב במחיר של 0.996 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב אגרות חוב ובתמורה כוללת של 50 מיליון שקל.
סדרת אג"ח ג' הינה שקלית ונושאת ריבית קופון של 7.0%. הקרן עומדת לפירעון בארבעה תשלומים תוך ארבע שנים עד 30.6.2029. היקף הסדרה לאחר השלמת ההנפקה הפרטית מהראל מסתכם בכ-145.5 מיליון שקל. בנוסף, קבוצת הראל ביטוח ופיננסים תשקיע כ-13.8 מיליון שקל במיכמן מימון תמורת כ-4.9% מהון המניות של החברה במחיר 169.6 שקל למניה.
מיכמן נהנית כיום ממבנה הון ומקורות מימון מגוון ויציב המסתכם בכ-1 מיליארד שקל, כאשר בסוף המחצית הראשונה לשנת 2024 ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-190.6 מיליון שקל ויחס הון למאזן עמד על כ-27% (כולל הלוואות נחותות). התשואה להון עמדה על כ-22.6% בחישוב שנתי.
דורון ספיר, יו"ר החברה ויניב ביטון, מנכ"ל מיכמן מימון מסרו: "בהמשך להסכם שנחתם עם קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, הושלם מתן האשראי למיכמן בדרך של הקצאה פרטית של אג"ח ג' במח"מ 2.6 שנים המאפשר למיכמן להעמיד אשראי ארוך יותר ליזמי נדל"ן".
עוד הוסיף כי "אנו מודים להנהלת קבוצת הראל על השלמת מהלך המימון ומצפים להמשך שיתוף פעולה פורה. הגיוס כעת מגדיל ומגוון את מקורות המימון של מיכמן לטווח הארוך. מתחילת השנה החברה הגדילה את מקורות המימון שלה בכ-430 מיליון שקל והאריכה את המח"מ שמאפשרים לה לקדם מהלכים לצמיחה תוך שמירה על רמת נזילות גבוהה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה