השוק

אימפריית הנדל"ן קורסת: מכריזה על פשיטת רגל בחובות ענק

פרשת LeFever Mattson מסתבכת עוד יותר לאור האשמות חמורות שהועלו כנגד קן מטסון. על פי הטענות, הוא מכר זכויות בלמעלה מ-25 ישויות עסקיות הקשורות לחברה למאות משקיעים, מבלי לתעד את העסקאות או ליידע את שותפו טים לפבר. שווי נכסי החברה נעו בין 100 ל-500 מיליון דולר, התחייבויותיה מוערכות ב-10 עד 50 מיליון דולר
מערכת ice |  5
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הנדל"ן LeFever Mattson, שהוקמה על ידי חברי ילדות טים לפבר וקן מטסון, הכריזה על פשיטת רגל יחד עם 57 חברות בת שלה. האימפריה העסקית, ששוויה הוערך ב-400 מיליון דולר וכללה לפחות 116 נכסים באזור סונומה, קלעה לסערה את עולם הנדל"ן המקומי. ההכרזה על פשיטת הרגל מסוג Chapter 11 מאפשרת לחברה להמשיך לפעול תוך ארגון מחדש של חובותיה, ונועדה למנוע הליכי עיקול מצד חברת הלוואות המאיימת על נכסי החברה.
המסמכים שהוגשו לבית המשפט חושפים תמונה מורכבת של נכסים והתחייבויות. החברה מעריכה כי שווי נכסיה נע בין 100 ל-500 מיליון דולר, בעוד התחייבויותיה מוערכות ב-10 עד 50 מיליון דולר. מספר הנושים מוערך בין 200 ל-999, מה שמדגיש את ההשפעה הרחבה של קריסת החברה על הקהילה העסקית באזור.

פרשת LeFever Mattson מסתבכת עוד יותר לאור האשמות חמורות שהועלו כנגד מטסון. על פי הטענות, הוא מכר זכויות בלמעלה מ-25 ישויות עסקיות הקשורות לחברה למאות משקיעים, מבלי לתעד את העסקאות או ליידע את שותפו לפבר. פעולות אלו, לפי הערכת רואה חשבון פורנזי שנשכר על ידי החברה, הניבו למטסון למעלה מ-45 מיליון דולר.
רשימת הנושים הגדולים של החברה חושפת מגוון רחב של עסקים וישויות שנפגעו מהקריסה, החל מחברת בנייה החייבת יותר מ-700 אלף דולר ועד לחברת ניקיון מקומית שחייבים לה כ-70 אלף דולר. בין הנושים נמצאים גם חברת החשמל המקומית וקרנות משפחתיות שהלוו לחברה סכומים ניכרים.
המשבר ב-LeFever Mattson מדגים את הסיכונים הטמונים בהשקעות נדל"ן מורכבות ואת ההשלכות הרחבות שעשויות להיות לקריסת חברה גדולה על הקהילה העסקית המקומית. בעוד שהליך פשיטת הרגל עשוי לספק הגנה זמנית מפני עיקולים, עתידם של הנכסים, המשקיעים והעובדים של החברה נותר לוט בערפל, כאשר בית המשפט יידרש להכריע בגורלה של אחת מאימפריות הנדל"ן הגדולות באזור.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פשיטת רגל
    קנדוארוב 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה ערוצי התשקורת ,,לא פושטים רגל ??!!
    סגור
  • 3.
    לא כתבתם באיזה מדינה זה....
    אינשם 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשום מקום בכתבה אי אפשר לקרוא או להסיק באיזה מדינה פועלת החברה הזו...??
    סגור
  • 2.
    הגזמתם
    ד.ו 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדוע אתם מציפים אותנו מידי יום בפשיטות רגל של חברות בחול אין לנו מספיק בעיות שלנו תבחרו כתבות יותר רלוונטיות ולא לחשוב איך ממלאים בתוכן לא מענין
    סגור
  • 1.
    הלוואי שהיו לי נכסים כמו ל"היורשת"....
    רונלי קנאית קטנה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני כל כך מקנאה בה ורוצה לחיות כמותה!!
    סגור
  • פחח..בחיים לא יהיו לך נכסים כמו שלה
    היית מתה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    10 2
    "היורשת" היא בת מלוכה! ונסיכה נשארת נסיכה ואת חמודה - אשפה נשארת אשפה........
    סגור