השוק

בלגן ענק ב-Shein ו-Temu: המחירים עומדים לזנק בצורה חריגה

Shein ו-Temu, שהפכו לאטרקציות קניות פופולריות בארה"ב בזכות מחיריהן הנמוכים, עלולות לאבד את היתרון התחרותי שלהן אם המחירים יעלו. למשל, המחיר הממוצע של שמלה ב-Shein עומד כיום על כ-28.5 דולר, נמוך משמעותית ממתחרות כמו H&M ו-Zara. עלייה של 20% במחיר תקרב את Shein למחירי המתחרות
מערכת ice |  5
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
חברות האופנה המקוונות הסיניות Shein ו-Temu, הידועות במחיריהן הנמוכים במיוחד, עומדות בפני אתגר משמעותי. ממשל ביידן מתכנן לסגור פרצה בחוק הסחר המאפשרת לחברות אלו להימנע מתשלום מכסים על משלוחים בשווי נמוך מ-800 דולר. צעד זה עלול להוביל לעלייה של לפחות 20% במחירי המוצרים של החברות, לפי הערכות של ועדת הקונגרס לענייני המפלגה הקומוניסטית הסינית.
Shein ו-Temu, שהפכו לאטרקציות קניות פופולריות בארה"ב בזכות מחיריהן הנמוכים, עלולות לאבד את היתרון התחרותי שלהן אם המחירים יעלו. למשל, המחיר הממוצע של שמלה ב-Shein עומד כיום על כ-28.5 דולר, נמוך משמעותית ממתחרות כמו H&M ו-Zara. עלייה של 20% במחיר תקרב את Shein למחירי המתחרות, מה שעלול לפגוע בנתח השוק שלה.

הצעד של ממשל ביידן מגיע בעקבות חקירות של הקונגרס לגבי שימוש בעבודת כפייה בשרשרת האספקה של החברות וניצול הפטור ממכס. הוועדה טוענת כי רוב המוצרים של Shein ו-Temu נכנסים לארה"ב תחת הפטור, מה שמאפשר להן להתחמק מבדיקות מכס קפדניות. החברות מצדן מכחישות את הטענות ומדגישות את המודל העסקי הייחודי שלהן כמקור למחירים הנמוכים.
ההשלכות של שינוי המדיניות עלולות להיות משמעותיות עבור Shein, שמתכננת הנפקה בבורסה. החברה, שמוערכת בהכנסות שנתיות של יותר מ-30 מיליארד דולר, נאלצה לזנוח את תוכניותיה להנפקה בניו יורק בשל הביקורת הגוברת, ועתה שוקלת הנפקה בלונדון. עליית מחירים עלולה להשפיע על תוכניות אלו ועל הצמיחה העתידית של החברה.
למרות הביקורת, Shein ו-Temu ממשיכות לטעון כי הן מחויבות לתנאי עבודה הוגנים ופועלות לתיקון בעיות בשרשרת האספקה שלהן. Shein אף הצטרפה לתוכנית פיילוט וולונטרית עם מכס ארה"ב לשיתוף מידע נוסף על משלוחיה. עם זאת, הלחץ מצד המחוקקים להגביל את השפעתן של חברות סיניות על הכלכלה האמריקאית צפוי להימשך, כאשר רפורמת ה"דה מינימיס" נתפסת כאמצעי מרכזי ליצירת שוק הוגן יותר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    המחירים לא יעלו, המשלוח יתייקר
    פיצ 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הכותרות הדביליות שלכם? ולמה כל ידיעה מופיעה יום אחרי יום?
    סגור
  • 3.
    אתרים שמוכרים זבל. (ל"ת)
    cinege 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    האם החברה אמינה?
    אלי 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאלה טובה
    סגור
  • Temo
    אורחת 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכשתי פעמיים ...ולא התאכזבתי כל המוצרים שהזמנתי הגיעו
    סגור
  • 1.
    המחירים יעלו רק בארה"ב?
    ליאור 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי אמר שגם המחירים בישראל יעלו? נראה לי שזו לא בדיוק דאגה של הקורא בישראל
    סגור