השוק

יצחק תשובה ועידן ולס בהישג: ביקושים של יותר מחצי מיליארד שקל בהנפקה

מהדרין שהשליטה בה עברה לידי יצחק תשובה בשנה שעברה השלימה בשעה האחרונה הנפקה ראשונה של אג"ח; המוסדיים הזרימו ביקושים משמעותיים של יותר מחצי מיליארד שקל; מהדרין מחזיקה ב-35 אלף דונם בישראל
ניצן כהן |  3
עידן ולס ויצחק תשובה (צילום רון קדמי, פלאש 90, shutterstock)
מהדרין שבשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, השלימה בשעה האחרונה הנפקת אג"ח ראשונה. מהדרין שאמורה להיות זרוע הנדל"ן, הציבורי של קבוצת דלק השלימה גיוס של 300 מיליון שקל כשהמוסדיים הזרימו ביקושים של יותר מחצית מיליארד שקל להנפקה. את ההנפקה הוביל דיסקונט חיתום.
הנפקת אג"ח סדרה א' היא הגיוס הראשון של מהדרין מאז הקמתה. במכרז המוסדי נקבעה ריבית של 4.09% צמודת מדד, שתהווה ריבית מקסימום למכרז הציבורי שייערך בתחילת השבוע הבא.
סדרה א' הינה אג"ח שקלית צמודת מדד בהיקף של כ-340 מיליון שקל (ע.נ.) ולמשך חיים ממוצע (מח"מ) של 4.6 שנים. הסדרה מגובה בשעבוד ראשון על נכסי החברה במרכז הלוגיסטי בצריפין ובבית האריזה בנתניה, לפי יחס חוב לבטוחה (LTV) של 70%. כספי הגיוס יאפשרו החלפת חוב קיים לצורך הארכת מח"מ והורדת ריבית, והיתרה תשמש לפיתוח פעילויות החברה.
כזכור, בחודש יולי האחרון, דיווחה מהדרין כי חתמה עם חברת טראלייט על מזכר הבנות להקמת שותפות בתחום האגרו-וולטאי. מדובר על מהלך אסטרטגי משמעותי שמקדמת מהדרין לראשונה וזאת כחלק מהאסטרטגיה שלה לייצר בחברה מנועי צמיחה חדשים לצד פעילות החקלאות המסורתית של החברה. לפי מזכר ההבנות, שנחתם בין הצדדים, טראלייט ומהדרין יקדמו מיזמי אנרגיה מתחדשת על בסיס סולארי במתכונת דו-שימוש, המאפשרת ניצול מיטבי של הקרקע לחקלאות ולהפקת אנרגיה נקייה במקביל.
 את ההנפקה הובילו דיסקונט חיתום, לידר, ברק קפיטל ופניקס חיתום. את מהדרין ליוו בתהליך עורכי הדין אסתר קורן ושי האגר ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן.
פאר נדיר, יו"ר מהדרין: "אנחנו גאים על הנפקת סדרת אג"ח ראשונה של מהדרין בבורסת תל אביב. הביקושים הגבוהים שנרשמו והריבית שנקבעה במכרז המוסדי מהווים הבעת אמון של המשקיעים בחברה, בהנהלה ובפעילות אותה היא מקדמת. תמורת ההנפקה תשמש אותנו לשיפור מבנה ההון של החברה ולהמשך פיתוח פעילויות החברה. ההנפקה הינה צעד משמעותי לחיזוק הקשר של מהדרין עם שוק ההון, ואנו נמשיך לפעול לממש את הפוטנציאל הטמון בנכסי החברה ולהציף ערך למשקיעים".
מהדרין הינה חברה ציבורית, בשליטת קבוצת דלק. החברה מחזיקה באמצעות חברות בשליטתה, בעתודות קרקע נרחבות בהיקף של כ-35 אלפי דונם מניבים: קרקעות בבעלות ובחכירה בהיקף מוערך של כ- 11,100 דונם, לצד שטחים חקלאיים שמהדרין מעבדת לצדדים שלישיים בהיקף של כ- 24 אלף דונם.
למהדרין נכסים לוגיסטיים הכוללים בתי קירור, בתי אריזה ומרלו"גים, בארץ ובחו"ל. נכון להיום מהדרין פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: החקלאות, בתי הקירור, תחום המים, ותחום הנכסים המניבים ולאחרונה אף הכריזה על כניסה לתחום האנרגיה הירוקה. בבעלות מהדרין שמונה בתי אריזה וקירור,  שהמרכזיים שבהם ממוקמים באשקלון, בצריפין, בגליל העליון ובנתניה. בנוסף, למהדרין מרלו"ג ובית קירור בצרפת. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חנוך
    שלום 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציבור מטומטם ו לכן ישלם כאן המוסדיים מטומטמים ו גם כן הציבור ישלם
    סגור
  • 2.
    שאלה
    בבר 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נאמר לי שרוב האדמות שברשותם נימצאים בנגב הצפוני ועד כמה שידוע לי הם הוחלטו על ידי הבדוים אז האם הוא גובה מהם ארנונה עקב כך אולי בר דעת יסביר לנו זאת
    סגור
  • 1.
    גנב בן גנב
    שאולי 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תשובה הוא תותח. ארכי נוכל שלקח מהציבור 2 מיליארד בתספורת הכי גדולה שהינה ושתהיה ועכשיו יש סיפורי פוריות על הצלחותיו. אז שיחזיר את הכסף שגנב מהציבור ואחר כך שיעשה מה שרוצה ושירויח כמה שהוא רוצה. גנב בן גנב.
    סגור