השוק

לקראת מבול גיוסים בספטמבר: דיסקונט נערך להנפקת ענק | כל הפרטים

שוק האג"ח חוזר לעבודה מלאה ועל פי מקורות בשוק ההון, היקף ההנפקות המתוכננות החודש כולל הנפקות הענק של המדינה, יגיעו לכ-30 מיליארד שקל; בנק דיסקונט נערך להנפקה של עד 4 מיליארד שקל
ניצן כהן |  2
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images, shutterstock)
חודש ספטמבר צפוי להיות חודש סוער בשוק האג"ח כשמבול הנפקות צפוי להתרגש אלינו. המנפיקה הגדולה צפויה להיות הממשלה שאמורה לקחת כ-18 מיליארד שקל החודש ואחרי, כך נודע ל-ice צפוי בנק דיסקונט לנקות את השוק עם הנפקה שעשויה להגיע לח-4 מיליארד שקל. שאר ההנפקות (כ-20 במספר) צפויות להיות קטנות יותר ולנוע בטווחים של כמה מאות שקלים.
בנק דיסקונט מתכנן לצאת בהנפקה משולבת של אג"ח ונע"מים והוא קיבל דירוג למיליארד שקל אולם בשוק ההון אומרים שההנפקה של דיסקונט לא תהיה נמוכה מ-2 מיליארד שקל ובהינתן הביקושים להנפקה הזו (וצפויים לה ביקושים יפים) הרי שהיא עשויה לגדול ל-4 מיליארד שקל.
בשוק ההון אומרים היום שגל ההנפקות הצפוי צפוי ללחוץ את התשואות כלפי מעלה מאחר ועל פי נתוני המאקרו של ישראל הרי שהאינפלציה צפויה להישאר מעל היעד שמסמן יציבות מחירים ואף נוסיף לכך את הריאיון שנתן נגיד בנק ישראל ל-ice בו הוא אמר כי התנאים להורדת ריבית יכולים להבשיל רק במחצית השניה של השנה, הרי שניתן לצפות ללחץ על התשואות.
מודי שפריר, אסטרטג השווקים בחדר המסחר של בנק הפועלים כתב בסקירה השבועית שלו כי "בעוד שפרמיית הסיכון של ישראל הגלומה באגרות החוב הדולריות, בשער השקל ובפרמיית ה- CDS ירדה בחודש האחרון, הפער בין תשואת הממש"ק ל- 10 שנים ל- Treasury US המקביל התרחב בחדות.  עם זאת, התרחבות הפער מגלמת גם את תוואי האינפלציה ו(כיוצא מכך גם את תוואי הריבית) הצפוי ההפוך בין שתי המדינות".
אם כן, שפריר אומר למעשה שאם משקללים את הנתונים הרי שניתן לראות כי פערי התשואות בין האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים למקבילה הישראלית הלך והתרחב וזה אומר שבאופן תיאורטי לפחות, לא בטוח שירידת תשואות בארה"ב (בגלל הורדת הריבית) תשפיע יותר מידי על התשואות בישראל.
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון מציין גם את היעדרם של המשקיעים הזרים כגורם שעלול ללחוץ את התשואות כלפי מעלה ואומר כי "אומנם האוצר שומר על קצב גיוס שבועי קבוע בספטמבר אך מאריך את המח"מ הממוצע, מה שעלול לתמוך בעליית תשואות כאשר הביקוש מכיוון הזרים נחלש וקיימת אי וודאות פיסקאלית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גיוס נשים!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לנו נשים בצבא אבל הם לא שמים אותנו בחזית.בצבא לא יודעים אם נשים יודעות להלחם,אני חושבת שכן.כל מה שהמפקד צריך לעשות זה לגשת לאישה לומר לה:את רואה את האוייב שם,הוא חושב שאת נראית שמנה במדים-איילין בוסלר!!!!
    סגור
  • 1.
    הגדרה של גיוס!!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיוס זה כאשר אנשים לבנים שולחים אנשים שחורים כדי להלחם באנשים צהובים,כדי להגן על מדינה שהם לקחו מהאנשים האדומים- ג'יימס ראדו על מלחמת וייטנאם!!!!
    סגור