השוק

שופרסל מקצצת בעמלות המטורפות: מהפכת ענק במועדוני הלקוחות

החברה, בהובלת האחים אמיר, הודיעה לחברות סיבוס, תן ביס ומועדון פליי קארד של אל על על הפחתה ניכרת בשיעורי העמלה מכל עסקה. ההערכה היא שבהמשך חברות נוספות יפעלו כמוה וידרשו להוריד את העמלות הגבוהות
מערכת ice |  7
שלומי ויוסי אמיר (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יחצ)
שופרסל, ענקית הקמעונאות הישראלית, מובילה מהלך דרמטי בשוק המזון המקומי עם החלטתה לקצץ משמעותית בעמלות המשולמות למועדוני לקוחות סגורים. החברה, בהובלת האחים אמיר, הודיעה לחברות סיבוס, תן ביס ומועדון פליי קארד של אל על על הפחתה ניכרת בשיעורי העמלה מכל עסקה. צעד זה מסמן שינוי מהותי באסטרטגיה העסקית של שופרסל ועשוי להשפיע על כל שרשרת הערך בענף הקמעונאות.
על פי הפרסום של דה מרקר, במוקד השינוי עומדת הפחתת העמלה לחברות תן ביס וסיבוס מכ-7% לעד 4% מכל עסקה, ומהלך דומה מול מועדון פליי קארד של אל על. מהלך זה מגיע בעקבות הפסקת שיתוף הפעולה עם מועדון חבר והפחתת הטבות למועדונים נוספים כמו קרנות השוטרים וארגון המורים. ההערכות מצביעות על חיסכון פוטנציאלי של למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה לשופרסל, סכום משמעותי שעשוי לתרום לשיפור הרווחיות של החברה.

המניע מאחורי מהלך זה, כפי שהסביר המנכ"ל המשותף שלומי אמיר, הוא רצון לתקן עיוות שוק שבו לקוחות שאינם חברים במועדונים סגורים מסבסדים למעשה את ההטבות הניתנות לחברי מועדונים אלה. טענה זו מעלה שאלות מהותיות לגבי הוגנות המחירים ומדיניות התמחור בענף הקמעונאות בישראל. היא גם מדגישה את המתח המתמיד בין הרצון להציע הטבות אטרקטיביות ללקוחות נאמנים לבין הצורך לשמור על רווחיות ותחרותיות בשוק.
בדה מרקר ציינו כי השלכות המהלך עשויות להיות רחבות היקף. מעבר לחיסכון הישיר לשופרסל, קיים פוטנציאל ל"אפקט דומינו" בענף, כאשר רשתות קמעונאות אחרות עשויות לאמץ גישה דומה ולדרוש הפחתת עמלות ממועדוני לקוחות וחברות אשראי. זאת ועוד, המהלך עשוי להוביל לשינוי בהתנהגות הצרכנים ובמבנה התמריצים בשוק, כאשר ההטבות למועדונים סגורים יצטמצמו. במקביל, ייתכן שנראה התפתחות של מודלים חדשים של נאמנות לקוחות ותמחור דיפרנציאלי בענף הקמעונאות.
מהלך זה של שופרסל מדגים את השינויים המהירים המתרחשים בענף הקמעונאות הישראלי, המושפע מלחצים תחרותיים, שינויים טכנולוגיים והתפתחויות רגולטוריות. הוא מעלה שאלות מרתקות לגבי עתיד מועדוני הלקוחות, מודלים עסקיים בקמעונאות, ואסטרטגיות תמחור בעידן הדיגיטלי. ככל שהשוק יתאים עצמו למציאות החדשה, נראה כיצד יגיבו השחקנים השונים - מרשתות מתחרות, דרך חברות כרטיסי האשראי ועד הצרכנים עצמם - למהלך זה שמוביל ענקית הקמעונאות הישראלית.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    במילה אחת חזיריםםםם נפסיק לקנות אצלכם הסופר סל שלי עושק (ל"ת)
    אזרחית 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    למה ביטלו את ההטבות שהיו למחזיקי כרטיס האשראי שלהם?
    אמרו לי 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביטול ההטבות שהיו למחזיקי כרטיס האשראי שלהם -הוא טעות . התחרות בשוק גדולה מאד ולי כעת לא משתלם לקנות שם.
    סגור
  • 5.
    המבצעים רמאות גדולה
    ליאור מנצ'ר 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם שולחים ללקוח כרטיס הנחה, מציעים לו לסמן כמה הו מעוניין מהמוצר, אך למעלה ממש בקטן חבוי בין טקסטים אחרים, רשום שהמחיר למוצר בודד. אז אם סימנת שאתה מעוניין בשלושה מוצרים, אחד יהיה מוזל ועל האחרים יחייבו במחיר מלא... בלי שתדע, אלה אם תבדוק היטב את החשבונית שתקבל. וזו רק שיטה אחת מהרמאויות, יש גם את המוצרים המוזלים שמרוקנים על המדפים. יש גם את ההוזלות שמסתירים (למשל כותבים בק"ג כשכל שאר המוצרים נמכרים ב 100 גרם... ועוד ועוד
    סגור
  • 4.
    אם הם יורידו מחירים רב עם ישראל ירוויח אם לא אני כבר לא (ל"ת)
    ניסים 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אין בידיעה הזו שום תועלת ללקוח הקצה למרות הכותרת (ל"ת)
    מציאותי 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נפסיק לקנות אצלכם פשוט מאוד יש גבול לחזירות (ל"ת)
    ש 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    תמשיכו לצחוק מהלקוחות שלכם.
    אין בעיה 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אין מבצעים אמיתיים. והמחירים מופרכים. לכל עליה ממתינה ירידה.
    סגור