השוק

ההחרפה הביטחונית: הדולר מזנק ב-1.3% ושובר את מחסום ה-3.75 שקל

ההחרפה במצב הביטחוני מביאה את הדולר להתחזק בשיעור ניכר מאז שעות הבוקר; הדולר עולה בשעה זו אחרי מתקפת הכט"במים על נהריה בשיעור חד של 1.35% ושובר את המחסום הפסיכולוגי שנמצא ב-3.75 שקל
ניצן כהן | 
אילוסטרציה AI
ההחרפה במצב הביטחוני בגבול הצפון והיעדר היכולת לקבל החלטות בדרג המדיני סביב הסכם לשחרור החטופים מביא את הדולר להתחזק מאז שעות הבוקר בשיעור חד של 1.35%. הדולר נסחר בשעה זו ברמה של 3.752 שקל, הרמה הגבוהה ביותר שנצפתה מאז חודש אוגוסט, קרי לפני חודש.
ההיחלשות של השקל חוצה מטבעות והאירו מתחזק ב-0.65% לרמה של 4.14 שקל והפאונד מתחזק ב-0.55% לרמה של 4.911 שקל.
בבורסה נרשמות ירידות שערים כשמדד ת"א 35 יורד ב-0.4%, מדד ת"א 125 יורד 0.57%, מדד הבנקים יורד בכ-1.2% ומדד הנדל"ן מאבד 1.4%. באסיה נרשמו ירידות שערים כשמדד הניקיי ירד ב-0.5%, מדד ההנג סנג ירד ב-1.4% והבורסה בשנחאי ירדה ב-1%.
אם כן, באופן צפוי למדיי המסחר בשווקים בישראל מושפע יותר מהכל מהמצב הביטחוני כשחוסר הוודאות בשווקים משחק תפקיד משמעותי. בימים האחרונים הגביר ארגון הטרור חיזבאללה את המתקפות על ישובי הצפון מה שמקרב את ישראל למתקפה רבתי על הארגון.
צריך לזכור כי על פי הכתבים הצבאיים, כרגע לפחות אין יעדים שהוצבו על ידי הממשלה שמסרבת לקבל החלטות אסטרטגיות ולקיים דיונים אסטרטגיים על סיום המלחמה מה שמגביר את הסיכונים מפני הידרדרות למלחמה רחבה יותר ואובן חיי החטופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה