השוק

בנק לאומי השלים הנפקת ענק של 4 מיליארד שקל; המוסדיים הסתערו

בנק לאומי השלים בסוף השבוע גיוס גדול של 4 מיליארד שקל בהנפקה משולבת של אג"ח ונמע"מים; המשקיעים הסתערו על ההנפקה והזרימו ביקושים גבוהים מאוד; דריכות לקראת ההנפקה של האוצר השבוע
ניצן כהן | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום פלאש 90, shutterstock)
בנק לאומי השלים בסוף השבוע גיוס גדול של 4 מיליארד שקל בהנפקה משולבת של אג"ח ונע"מים. המוסדיים שרעבים לסחורה טובה הזרימו ביקושים גבוהים של 6.3 מיליארד שקל אולם הבנק החליט לעצור את ההנפקה בשלב של ה-4 מיליארד שקל. את ההנפקה הוביל ראש חטיבת שוקי הון בבנק, עומר זיו ומי שביצע את ההנפקה היה לאומי פרטנרס.
הגיוס של לאומי הגיע מספר ימים אחרי הגיוס של בנק דיסקונט שלקח בשוק כמעט 3 מיליארד שקל גם הוא בהנפקה משולבת של אג"ח ונע"מ ושתי ההנפקות האלה באו כמה ימים אחרי שמשרד האוצר התחיל את גל הגיוסים שלו שאמורים להסתכם החודש ב-18 מיליארד שקל. האוצר אמור לגייס השבוע מנה נוספת והחשש הוא שלאור העובדה שהמצב המאקרו כלכלי אינו מבשר טובות, התשואות יעלו שלב אחד נוסף מעלה.
נזכיר כי בשבוע שעבר כינס שר האוצר, בצלאל  סמוטריץ', מסיבת עיתונאים במסגרתה הודיע על תחילת עבודה על תקציב 2025 כשהוא מסמן יעדים שאינם מציאותיים בהינתן מבנה הקואליציה הנוכחי. מסיבת העיתונאים הזו ערערה את שאריות האמון של המשקיעים בממשלה ומכאן נסללה הדרך לעוד עליית תשואות ועלייה נוספת בפרמיית הסיכון של ישראל.
נתון מעניין שיש לשים אליו לב הוא הריבית שמשלם בנק לאומי על הנע"מים שגייס בסוף השבוע וכאן אנחנו מדברים על מרווח של 0.05% על ריבית בנק ישראל.
למה חשוב גובה הריבית בנע"מים? כאן המקום לציין שהנע"מים מופנים בעיקר לגופים המוסדיים שמנהלים את הקרנות הכספיות (אבל לא רק) וזה אומר שהדרך של הקרנות הכספיות לשלם ריבית גבוהה מהריבית של בנק ישראל (וכמובן מריבית הפיקדונות בבנקים) היא לקנות אג"ח קצרות מועד וזה אומר שנע"מים בדיוק יושבים על הנקודה הזו שכן הם נפרעים בטווח של שנה. וזו, כרגע לפחות, דרך המלך עבור משקי הבית, להניב תשואה עודפת על הפיקדון הבנקאי ולהתקרב כמה שיותר לריבית בנק ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה