השוק

ענקית התעופה נכנסת לפשיטת רגל: בדרך לפירוק תוך 3 שבועות

מאבק משפטי דרמטי: חברת התעופה Go First על סף פירוק. בית הדין NCLT העניק לחברה מספר הארכות להשלמת תהליך חדלות הפירעון, כאשר ההארכה האחרונה הוגדרה כ"סופית". החוק ההודי מחייב השלמת התהליך תוך 330 ימים, כולל זמן שנלקח במהלך הליכים משפטיים
מערכת ice |  2
חברת תעופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בית הדין לסכסוכים תאגידיים בהודו (NCLT) הורה להנהלה המושעית של חברת התעופה Go First להגיב תוך שלושה שבועות לבקשת פירוק החברה. הדרמה המשפטית הזו מגיעה לאחר שהחברה, שהפסיקה את טיסותיה במאי 2023, נכנסה להליכי פשיטת רגל מרצון.
מאחורי הקלעים מתנהל מאבק מרתק בין הנושים לבין ההנהלה המקורית של החברה. הנאמן המיוחד שמונה לחברה הגיש בקשה לפירוקה, לאחר שהנושים לא הצליחו למצוא קונה מתאים בפרק הזמן שהוקצב להם. ועדת הנושים הצביעה ברוב קולות בעד פירוק החברה, צעד דרמטי שעשוי לסמן את סופה של אחת מחברות התעופה הגדולות בהודו.

המקרה של Go First מדגים את האתגרים העצומים בפניהם ניצבת תעשיית התעופה העולמית בעידן שלאחר הקורונה. החברה, שפעם הייתה מובילה בשוק התעופה ההודי, מצאה את עצמה בקשיים כלכליים חמורים שהובילו להשעיית פעילותה ולבסוף לבקשת פשיטת הרגל.
בית הדין NCLT העניק לחברה מספר הארכות להשלמת תהליך חדלות הפירעון, כאשר ההארכה האחרונה הוגדרה כ"סופית". החוק ההודי מחייב השלמת התהליך תוך 330 ימים, כולל זמן שנלקח במהלך הליכים משפטיים. אם לא יימצא פתרון עד אז, החברה תישלח לפירוק באופן אוטומטי.
עיני התעשייה כולה נשואות כעת להחלטת בית הדין, שצפויה להתקבל בתחילת אוקטובר. ההחלטה עשויה לא רק לקבוע את גורלה של Go First, אלא גם להשפיע על עתיד תעשיית התעופה ההודית כולה ולשמש תקדים למקרים דומים בעתיד. השאלה המרכזית נותרת: האם יש עתיד ל-Go First, או שמא זהו סופו של פרק בהיסטוריה של התעופה ההודית?
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אצלכם הכל פשיטות רגל
    כוכי 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתר נפלא.
    סגור
  • 1.
    את מי זה מעניין...הודו
    מרי 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילהההה
    סגור