השוק

לאן הולכת הפסולת שלנו? מתקן חדש למיון יפתח וישנה את המשחק

העתיד של הפסולת של גוש דן כבר כאן, מתקן חדש למיון פסולת עתיד להיפתח בפארק המחזור חירייה
מערכת ice | 
ליהוא הכהן (צילום ענבל מרמרי)
קבוצת אחים יעקובי YSB  וחברת  BlueGen זכו במכרז בהיקף הכנסות של 1.5 מיליארד שקל. הם יתפעלו את מתקן מיון הפסולת החדש בפארק המחזור חירייה.
המתקן החדש ישרת את כל גוש דן ויטפל ב-1,300 טון פסולת ביום, המהווים 42.9% מהפסולת היומית בגוש דן. מתוך כמות זו 600 טון של פסולת צפויים לעבור למחזור. במהלך שנה של פעילות המתקן צפוי לטפל ב-380,000 טון של פסולת, שמתוכם 150,000 טון יפונו למחזור ו-230,000 טון להטמנה.

פיני אמיר יעקובי (צילום: בני דויטש)
פיני יעקובי, יו"ר קבוצת אחים יעקובי YSB: "הזכייה במכרז לבניית מתקן מיון הפסולת בחירייה היא הישג משמעותי עבורנו, ומצטרפת לפרויקטים נוספים של דקל תשתיות בתחום הטיפול בפסולת, כמו מתקן 'דיה' באשכול ומפעל הפסולת של חברת 'גרינט' בירושלים, המפעל הגדול ביותר במזרח התיכון. המתקן החדש בחירייה יאפשר טיפול יעיל ומקיף בפסולת של גוש דן, תוך הדגשה של מחזור וניהול סביבתי אחראי. אנו גאים להיות חלק מפרויקט זה, המהווה נדבך חשוב בשמירה על הסביבה ובשיפור איכות החיים של תושבי האזור".
ליהוא הכהן, מנכ"ל חברת BlueGen: "כחברה מובילה עם ניסיון רב בתחום המיון והמחזור, BlueGen גאה לקחת חלק בפרויקט הקמת והפעלת מתקן המיון בפארק המחזור חירייה. הפרויקט משקף את מחויבות החברה למימוש חזון הקבוצה לטיפול איכותי ומקצועי בפסולת למען הדורות הבאים, על ידי תהליכי מיון ומחזור מתקדמים שיביאו להקטנת ההטמנה. זהו מתקן תפעול נוסף לטווח ארוך שהחברה מקימה, שמצטרף לשאר פרויקטי הטיפול בפסולת שאנו מקימים ומתפעלים. מדינת ישראל נמצאת בפיגור ביחס למדינות מתקדמות בכל הנוגע לטיפול בפסולת, והמתקן החדש שיוקם, לצד הקמתם של פרויקטים משמעותיים נוספים בתחומי המיון והמחזור, יהוו נדבך משמעותי במאבק בזיהום הסביבתי והשקעה בעתיד ירוק יותר עבור כולנו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה