קריירה ולימודים

מהי היוזמה המרגשת של הרשת הישראלית והקרן לידידות?

קרביץ בשיתוף עם הקרן לידידות, תעניק ל12 אלף ילדים ובני נוער, 3,000 שמהם מפונים, כרטיסים בשווי 300 ש"ח לקניית ציוד לבית הספר.
מערכת ice | 
הקרן לידידות בשיתוף קרביץ (צילום אריק שרגא)
לפי דו"ח שפרסמה הקרן לידידות וגיאוקרטוגרפיה לקראת שנת הלימודים הקרבה תשפ"ה על רקע המלחמה והמשך עליית המחירים במשק. 60% אחוז מההורים המפונים והמתגוררים בקו העימות בצפון מדווחים על מחסור בציוד לבית הספר ו-20% מהם אינם יודעים היכן ילדיהם יתחילו את שנת הלימודים הקרובה.
ממצאי המחקר עולה כי 60% חסרים לילדי קו העימות בצפון אמצעים על מנת שיוכלו להתחיל את שנת הלימודים. 42.5% מההורים בצפון שנשאלו ציינו כי לילדיהם חסר חדר ללמוד בו, 37.5% ציינו היעדר סביבה שקטה, 27.5% ציינו מחסור במחשב, 25% ציינו מחסור בשולחן כתיבה, 20% ציינו כי חסרות מחברות, כלי כתיבה וכד', 15% ספרים, 15% חיבור לאינטרנט, 10% ציוד ללמידה מרחוק.

צילום: אריק שרגא
המלחמה המתמשכת, לצד עליית המחירים בכל תחומי החיים פוגעת משמעותית ביכולתם של הורים לילדות ולילדים בגילאי בית הספר לממן את הוצאות הלימודים של ילדיהם. בקרב ילדי קו העימות בצפון חוסר הוודאות והחשש מחזרה ללימודים גבוהים במיוחד. בשל המצב, מסייעת בימים אלה הקרן לידידות למעל 12 אלף ילדות, ילדים ובני נוער, כ-3,000 מתוכם מפונים או מתגוררים בקווי העימות, באמצעות חלוקת כרטיסים של רשת "קרביץ" בשווי של 300 שקלים לכרטיס לרכישת כל הציוד הדרוש לקראת החזרה ללימודים. המהלך תוקצב בכ-1 מיליון דולר.

 
יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות: "המלחמה הארוכה שמתמשכת כבר קרוב לשנה הקשתה מאד על המצב הכלכלי, שמושפע במקביל גם מיוקר המחייה והמחירים המאמירים. היכולת להעניק לילדים את האמצעים לקבל חינוך אינה יוצאת דופן, והיא נפגעת בקרב כל תושבי המדינה, ובפרט בקרב תושבי קו העימות שנאלצים להתמודד עם אתגרים וחששות יחודיים. לכן, החלטנו כי השנה נסייע בקניית ציוד חזרה ללימודים לילדות וילדים רבים, שאלפים מתוכם נפגעו מהמלחמה באופן ישיר. הצלחתם בלימודים היא התשובה הניצחת לבנייה מחדש של המדינה והחברה למרות הקושי הרב. בשבילנו ועבור מאות אלפי התורמים לקרן אין מטרה נעלה מזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה