השוק

משרד החינוך מחלק הרבה כסף: בוא לבדוק האם גם אתם זכאים

אם אתם עובדים בחלק מהמקצועות האלו אתם כנראה זכאים לעשרות אלפי שקלים. זה תקף לשנת הלימודים הקרובה וזה כולל מענק חתימה בהתאם להיקף המשרה וכולל מורים ותיקים בתחום שעבדו במהלך המלחמה ושיהיו זכאים למענק שימור נמוך
דוד זולדן | 
תקצוב ממשרד האוצר והחינוך (צילום shutterstock)
עד 30 אלף שקל. זה הסכום שמנהלת תקומה תחלק במסגרת מענקים למורים ופסיכולוגים חינוכיים. פסיכולוגים חינוכיים ומורים בחלק מהמקצועות שייחלו את עבודתם בראשונה בשנת הלימודים הקרובה ביישובי חבל תקומה, יהיו זכאים למענק חתימה בהתאם להיקף המשרה וזה כולל מורים ופסיכולוגים ותיקים, שעבדו במהלך המלחמה שיהיו זכאים למענק שימור נמוך.
המענק על סך שלושים אלף שקלים יינתן לאנשי חינוך שיעבדו בעוטף בנה הקרובה בשליש משרה לפחות, כך הודיעו משרד החינוך, מנהלת תקומה והממונה על השכר במשרד האוצר. למענה יהיו זכאים עובדי הוראה במקצועות מתמטיקה, אנגלית, מחשבים, פיסיקה, ביולוגיה, כימיה, ומקצועות טכנולוגיים. כמו כן, יהיו זכאים אליו גננות, יועצים חינוכיים, ומטפלים פרא רפואיים כמו קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק.
בנוסף למענק זה, יוענקו "מענקי התארגנות וייצוב" של עד 8,000 שקלים לעובדי הוראה "קיימים וחדשים" ולפסיכולוגים חינוכיים שיעבדו בעוטף, אך "לא יעמדו בתנאים למענקי הגיוס".
גובהם של שני המענקים ייקבע בהתאם לאחוז המשרה, והמימון לשניהם יגיע מתקציב מנהלת תקומה. שניהם יוענקו בשתי פעימות: האחת בתלוש המשכורת של דצמבר 2024, והשנייה בתלוש המשכורת של יוני 2025.
"זו תכנית אחת מבין התוכניות הרבות עליהן עומלים במנהלת תקומה, כדי לתגמל את אנשי ההוראה והפסיכולוגיים החינוכיים שיגיעו ויעבדו בחבל", אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, שמכהן כממלא מקום ראש מנהלת תקומה עד שימונה אדם קבוע לתפקיד. "אנחנו פועלים עם רשויות וקהילות החבל, יחד עם משרד החינוך והממונה על השכר, כדי שילדי החבל יקבלו את החינוך האיכותי ביותר".
"זהו תגמול משמעותי לאנשי הוראה ופסיכולוגים חינוכיים שמגיעים לאזור", אמר שר החינוך יואב קיש, "והשקעה ישירה בעתידם של התלמידים והקהילות שחיים בו". סגן בכיר לממונה על השכר באוצר, אוהד אלקבץ: "חיזוק המערכות הציבוריות הוא בליבת מדיניות הממשלה כלפי יישובי החבל. יש חשיבות רבה בחיזוק הצוותים החינוכיים על מנת לתת מענה לאתגרים הפדגוגיים, החברתיים והרגשיים של התלמידים, ולטפל בבעיות יוצאות הדופן הנובעות מעוצמת והשלכות האירועים ומהיעדרותם הממושכת מאזור מגוריהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה