השוק

מהפכה בכבישים בישראל: זה השינוי שעומד להגיע לנהגים

הרגולציה החדשה באירופה תדרוש מיצרני הרכב להפחית את ממוצע פליטת המזהמים. יצרנים שלא יעמדו ביעד זה יספגו קנסות כבדים. כתוצאה מכך, צפוי כי היצרנים יתמקדו במכירת כלי רכב חשמליים והיברידיים באירופה, בעוד שהדגמים המזהמים יותר עשויים להיות מופנים לשווקים אחרים, כולל ישראל
מערכת ice |  1
מכס על רכבים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
בעוד ארבעה חודשים צפוי שינוי דרמטי בשוק הרכב האירופי, עם עדכון ממוצע המזהמים המותר ליבואני הרכב. למהלך זה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על השוק הישראלי, וסימנים ראשונים כבר ניכרים בשטח. יבואניות רכב מובילות, כמו צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, החלו להציף את השוק הישראלי בדגמים חדשים ומחודשים. אך מאחורי מבול ההשקות מסתתר סיפור מורכב יותר.
הרגולציה החדשה באירופה תדרוש מיצרני הרכב להפחית את ממוצע פליטת המזהמים ל-93.6 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר, ירידה משמעותית מהרף הנוכחי של 116 גרם. יצרנים שלא יעמדו ביעד זה יספגו קנסות כבדים. כתוצאה מכך, צפוי כי היצרנים יתמקדו במכירת כלי רכב חשמליים והיברידיים באירופה, בעוד שהדגמים המזהמים יותר עשויים להיות מופנים לשווקים אחרים, כולל ישראל.

על פי הפרסום בכלכליסט, עבור הצרכן הישראלי, המשמעות עשויה להיות כפולה. מצד אחד, ייתכן שנראה הצפה של דגמים פחות ידידותיים לסביבה בשוק המקומי, במחירים אטרקטיביים יחסית. מאידך, התקנות החדשות עשויות לדחוף את היצרנים לפתח טכנולוגיות ירוקות יותר, שבסופו של דבר יגיעו גם לישראל. זאת, למרות שבישראל אין כרגע מיסוי לפי ממוצע מזהמים, אלא רק נוסחת מס ירוק המחושבת לכל רכב בנפרד.
במקביל, שוק הרכב החשמלי בישראל עובר שינויים משלו. בעוד שבעבר רכבים חשמליים נתפסו כאופציה יקרה, כיום המחירים מתחילים ב-170 אלף שקל לרכב כביש-שטח מאובזר. עם זאת, העלייה הצפויה במס הקנייה בינואר הקרוב עשויה לשנות את המשוואה. כתוצאה מכך, דגמים שנחשבו יוקרתיים לפני שנתיים עשויים להפוך לאטרקטיביים יותר עבור הצרכן הישראלי.
לסיכום, שוק הרכב הישראלי עומד בפני תקופה מאתגרת ומעניינת. בעוד שהרגולציה האירופית עשויה להביא לכאן דגמים מזהמים יותר, היא גם עשויה לזרז את המעבר לטכנולוגיות ירוקות יותר בטווח הארוך. על הצרכן הישראלי להיות מודע לשינויים אלה ולשקול בקפידה את האפשרויות העומדות בפניו בעת רכישת רכב חדש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה אתם מקשקשים על רכב כביש שטח חשמלי
    ניר 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכב שטח יכול לנסוע בשטחים סלעיים וקשים תראו לי רכב חשמלי בארץ שעושה את זה
    סגור