השוק

קבוצת הפניקס חוגגת: מתחילת השנה הרווחים הכפילו את עצמם

הפניקס סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכפלת הרווחים וזה לא הכל. בזכות המשך הצמיחה העקבית והעלאת דירוג האשראי של החברה, היא הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה של 270 מיליון שקל

מערכת ice |  1
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
קבוצת הפניקס, פרסמה את דוחותיה הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של השנה. במהלך החציון הראשון הפניקס רשמה רווח כולל בגובה 667 מיליון שקל. במקביל, הרווח הכולל מפעילות ליבה הסתכם בסך של 869 מיליון שקל. בנוסף, ברבעון השני של שנת 2024 מדווחת קבוצת הפניקס על רווח כולל בסך של 383 מיליון שקל.  
פעילות ליבה של החברה בתחום ניהול נכסים, הפצה ואשראי, רשמה במהלך החציון הראשון של השנה רווח כולל בסך 275 מיליון שקל ובסך 146 מיליון שקל, בחציון וברבעון השני של 2024, בהתאמה, בהשוואה ל- 215  מיליון שקל ו-114 מיליון שקל בחציון וברבעון השני של 2023 בהתאמה.
נתוני הדו"ח מעידים על המשך הצמיחה העקבית בפעילות הביטוח, כאשר הרווח מפעילות ליבה גדל והסתכם בסך 594 מיליון שקל ובסך 402 מיליון שקל בחציון הראשון וברבעון השני של 2024 בהתאמה, בהשוואה לנתוני השנה שעברה.
סך הנכסים המנוהלים עלה לכ-480 מיליארד שקל, כולל רכישת פעילות ניהול קרנות מפסגות שהושלמה בחודש מרץ 2024, בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה. סך תיק האשראי בפעילויות הקבוצה המשיך לגדול והסתכם בכ-5.8 מיליארד שקל.
רק השבוע, חברת הדירוג מידרוג הודיעה על העלת דירוג האשראי של הפניקס ביטוח ל-Aaa.il, הדירוג הגבוה ביותר בסולם הדירוג הישראלי. דירוג זה מצטרף לדירוג ilAAA הקיים מחברת מעלות ולשני דירוגים בינלאומיים: A2 Moody's ו A- מ-S&P. שילוב הדירוגים הגבוהים הללו מציב את הפניקס בחזית ענף הביטוח והפיננסים בישראל ומחזק את מעמדה הבינלאומי. הקבוצה הודיעה היום על חלוקת דיבידנד בסך 270 מיליון שקל בגין רווח החציון הראשון. סך הדיבידנד המצטבר אשר חולק משנת 2020 הינו כ-2 מיליארד שקל. 
אייל בן סימון מנכ"ל קבוצת הפניקס, התייחס לנתוני הדוחות ומסר: "מדינת ישראל מצויה עדיין בעיצומה של מלחמה במספר חזיתות, והפניקס, כאחת הקבוצות הפיננסיות הגדולות בישראל, ממשיכה לתמוך ולסייע במשאבים ובהתנדבות לחברה הישראלית תוך כדי התמקדות בעשיה העסקית. ליבנו עם משפחות הנופלים וכולנו תפילה לחזרת החטופים במהרה לביתם ולהחלמת הפצועים". 
בהמשך, בן סימון הוסיף כי: "הפניקס מדווחת ברבעון השני של השנה על המשך צמיחה בפעילויות הליבה בתחום הביטוח ובתחום ניהול נכסים ואשראי, בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה. זאת למרות אי הוודאות בשווקי ההון והשפעת גורמים נוספים שאינם תפעוליים. יישום שיטתי ונחוש של האסטרטגיה העסקית, ובכלל זה התמקדות בהצעת הערך הטובה ביותר עבור הלקוחות והסוכנים וקידום השימוש בטכנולוגיות, הם שמבססים את היתרון התחרותי של הפניקס, את חוסנה הפיננסי ואת המובילות של הקבוצה במכלול השירותים והתחומים בהם היא פועלת". 
בן סימון, המשיך בדבריו ואמר: "לאחר סוף הרבעון, מספר קרנות בינלאומיות מובילות רכשו מניות הפניקס מהקרנות סנטרברידג' וגלאטין, והפניקס הפכה לחברה ללא גרעין שליטה. השקעה זו משקפת הבעת אמון משמעותית בקבוצת הפניקס ובמשק הישראלי. הקבוצה תמשיך לפעול לצמיחה ויצירת ערך בהתאם לאסטרטגיה שהתוותה בהובלת דירקטוריון מקצועי ובינלאומי והנהלה מחויבת".
בן סימון, ציין גם כי: "קבוצת הפניקס ממשיכה להציג גידול בתשואה להון ומודיעה על חלוקת דיבידנד, דבר המשקף את הביצועים החזקים והשיפור הנמשך ברווחיות בשני תחומי הפעילות המרכזיים - בביטוח ובניהול נכסים ואשראי. הרווח הכולל בעסקי הליבה, הנשען על יסודות חזקים מכוח מעמדה המוביל של הקבוצה וניהול מוקפד של ההזדמנויות והסיכונים, אפשרו לקבוצה להקדים ולעמוד ביעדיה העסקיים לשנת 2025. בחודש הבא נציג את יעדינו האסטרטגיים המעודכנים, אשר ישקפו את מנועי הצמיחה ויצירת הערך המשמעותיים של הקבוצה לשנים הבאות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדם רותח הכפלתם את מחירי הפוליסות
    גיל 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לבדוק את המומנה מהאוצר ואת המפקחים למינהם מי אישר לכם לקרוע את בעלי הרכבים והדירות ואת דמי הניהול השונים נבלות אוכלי חינם רשעים
    סגור