השוק

אקירוב מאוכזב: המלונאות מתאוששת אבל אלרוב רושמת הפסד תפעולי

פעילות הנדל"ן בישראל ובאירופה עברה מהפסד לרווח של כ-139 מיליון שקל; ההפסד מפעילות המלונאות השתפר ב-90%; הפסד של כ-140 מיליון שקלים מניירות ערך מעמיד את ההפסד התפעולי על כ-32 מיליון שקל
מערכת ice | 
אלפרד אקירוב (צילום יחצ)
קבוצת אלרוב דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024. אלרוב רושמת זינוק בתוצאות פעילות הנדל"ן, ללא מלונאות, לצד צמצום ההפסד בפעילות המלונאות, הנובע מהשפעות המלחמה, ביחס לרבעון הראשון של השנה.
הקבוצה רשמה ירידה של כ-30% בהכנסות ברבעון השני, שהגיעו ל-340 מיליון שקלים, לעומת כ-479 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהכנסות נמוכות יותר ממלונאות ומירידה ברווח משווי הוגן של ניירות ערך.
במהלך הרבעון השני של השנה, פעילות הנדל"ן עברה מהפסד של כמיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד לרווח של כ-139 מיליון שקלים. השיפור נובע מהכנסות שכר דירה יציבות ומהפחתת הפסדים מפעילות המלונאות. 
ההפסד מפעילות המלונאות צומצם מ-32 מיליון שקל ברבעון הראשון לשלושה מיליון שקל ברבעון הנוכחי, שיפור של כ-90%. השיפור הושג גם בשל השפעות עונתיות.

ההכנסות משכר דירה נותרו יציבות והסתכמו בכ-117 מיליון שקל ברבעון השני, עלייה של כ-3.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ההוצאות מהפעלת בתי מלון כולל פחת ירדו מ-195 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-183 מיליון שקל ברבעון השני.
ההפסד מניירות ערך הסתכם בכ-140 מיליון שקל והוביל להפסד תפעולי של כ-32 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח תפעולי של כ-127 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
בנטרול הפסדים ורווחים מניירות ערך, אלרוב מציגה רווח תפעולי של כ-108 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של כ-27 מיליון שקל אשתקד.
הוצאות המימון ברבעון השני עלו ל-112 מיליון שקל לעומת 77 מיליון שקל ברבעון המקביל, מה שתרם להפסד נקי של כ-125 מיליון שקל ברבעון. 
ההפסד הכולל עמד על כחמישים מיליון שקל, בעיקר בעקבות הפרשי מטבע.
במהלך הרבעון השני השלימה אלרוב הנפקה של סדרת אג"ח חדשה בהיקף גיוס של כ-170 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה