השוק

הכנסות נקסטפרם צנחו ל-74 אלף דולר: "אחת התקופות המורכבות"

חברת הפוד-טק המפתחת תחליפי חלבון טבעוניים מבוססי שמרים, ציינה כי במחצית הראשונה של שנת 2024 נרשם הפסד גולמי של כ-281 אלף דולר. תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת עמד על כ-2 מיליון דולר. המנכ"ל בועז נוי: "מעריכים כי על מנת לעמוד בכל היעדים שהצבנו לעצמנו, נידרש למימון נוסף בטווח הקצר"
מערכת ice | 
בועז נוי מנכ"ל נקסטפרם (צילום נקסטפרם, vecteezy)
חברת הפוד-טק נקסטפרם טכנולוגיות בע"מ, המתמחה בפיתוח תחליפי חלבון טבעוניים מבוססי שמרים, פרסמה היום (ראשון) את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2024. החברה, דיווחה על ירידה משמעותית בהכנסות, אשר הסתכמו בכ-74 אלף דולר, לעומת כ-247 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי החברה, ירידה זו נובעת בעיקרה מסיום הפעילות במתקן הייצור הקנדי והמעבר למערך הייצור החדש בהודו. ההפסד הגולמי של החברה במחצית הראשונה עמד על כ-281 אלף דולר, בהשוואה להפסד של כ-462 אלף דולר בשנה הקודמת. הוצאות מחקר ופיתוח עלו ל-1.1 מיליון דולר. 
לדברי החברה, הסיבה לכך היא השקעות בפיתוח ותחילת הפעלת המערך בהודו. הוצאות מכירה ושיווק ירדו ל-186 אלף דולר, מה שמעיד על צמצום פעילויות שיווקיות. ההפסד התפעולי נשמר על רמה של כ-2.3 מיליון דולר, דומה להפסד התפעולי של אשתקד, בעוד שההפסד הכולל עמד על כ-2.4 מיליון דולר לעומת כ-2.3 מיליון דולר בשנה הקודמת.
תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת עמד על כ-2 מיליון דולר, ירידה לעומת כ-2.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2023. נכון ל-30 ביוני 2024, סך המזומנים של החברה עמד על כ-1.3 מיליון דולר, ירידה משמעותית לעומת 3.3 מיליון דולר בסוף 2023. החברה מעריכה כי תידרש לגייס הון נוסף על מנת לעמוד ביעדיה ולממן את הרחבת מערך הייצור.
 
בהקשר למצב הביטחוני, החברה קיבלה פיצויים בסך 262 אלף דולר בעקבות מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, נכון למועד הדיווח, השפעת המלחמה על פעילות החברה אינה מהותית. 
בועז נוי, מנכ"ל נקסטפרם: "אנו נמצאים באחת התקופות המורכבות שעוברות על מדינתנו – תקופה שמותירה חותם משמעותי בכל המשק הישראלי, ומחייבת גם את נקסטפרם לאורך רוח ולהתאמת הוצאותיה השוטפות באופן שיאפשר לחברה להגיע ליעדים שהציבה לעצמה לשנת 2024, לרבות בקשר עם סיום הרחבת המערך לייצור התעשייתי למוצר ה- ProteVin.
"אנו מעריכים כי על מנת לעמוד בכל היעדים שהצבנו לעצמנו לשנת 2024, לצד המשך פעילות החברה והרחבת מערך הייצור, נידרש למימון נוסף בטווח הקצר. בצד הייצור, השלמנו בהצלחה את השלב הראשון בהתקנת מערך הייצור המסחרי בהודו של המוצר ProteVin, לרבות הרצה מוצלחת וייצור מנות תקינות. סיום ההרצה יאפשר את חידוש האספקות של ה-ProteVin ללקוחות קיימים וחדשים.
"בצד השיווק, במהלך תקופת הדוח שקדה החברה על המשך ההפצה והחדירה של ה-ProteVin למדינות וטריטוריות נוספות, כגון ספרד, צרפת וסינגפור וכן מכירה ראשונה לחברת מזון גלובלית מהגדולות בעולם תוך שילובו במגוון רחב של מוצרי מזון ופורמולות ספורטאים. החברה צופה הזמנות נוספות מלקוחות חדשים בעולם, לרבות בישראל ופועלת ללא לאות לשם כך.
"ProteVin הינו החלבון האלטרנטיבי היחיד בעל טעם ניטרלי והדומה בערכו התזונתי לחלבון מן החי, ומשכך מעורר הרבה מאוד עניין מצד חברות מזון ותוספי תזונה. בהזדמנות זו, אנו מודים למשקיעים על האמון בחברה על רקע תנאי השוק המאתגרים. אנו נמשיך לפעול ביתר שאת להשבחתה ולהשאת ערך עבורם". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה