השוק

רשת המסעדות קורסת: הודיעה על פשיטת רגל וסגירת סניפים

הרשת שמתמחה במאכלים מקסיקניים Rubio's Coastal Grill בארה"ב, הגישה לאחרונה בקשה להגנה מפני נושים. מסמכי פשיטת הרגל חשפו כי לחברה חובות בסך 50 עד 100 מיליון דולר, לעומת נכסים בשווי 10 עד 50 מיליון דולר בלבד
מערכת ice |  2
מסעדה סגורה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשת המסעדות Rubio's Coastal Grill, המתמחה במאכלים מקסיקניים בהשראת חופי באחה קליפורניה, הגישה לאחרונה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 של חוק פשיטת הרגל האמריקאי. זהו המהלך השני מסוג זה עבור הרשת בתוך ארבע שנים, כאשר הפעם הקודמת הייתה ב-2020 על רקע משבר הקורונה.
הצעד הדרמטי הגיע זמן קצר לאחר שהחברה סגרה 48 מסעדות בקליפורניה, צעד שהוסבר תחילה כתגובה לחוק חדש במדינה המעלה את שכר המינימום לעובדי מזון מהיר. עם זאת, מסמכי פשיטת הרגל חשפו כי לחברה חובות בסך 50 עד 100 מיליון דולר, לעומת נכסים בשווי 10 עד 50 מיליון דולר בלבד.

למרות המצב הפיננסי המאתגר, נראה כי עתידה של Rubio's כבר מובטח. חודשיים בלבד לאחר הגשת הבקשה, הרשת נמכרה לחברת ההשקעות TREW Capital Management תמורת 40 מיליון דולר. TREW, בהנהגתו של ג'ף קריבלו, המנכ"ל לשעבר של Famous Dave's, נקטה באסטרטגיה של הלוואת כספים לרשתות מסעדות במצוקה, מה שמקנה לה יתרון ברכישתן במקרה של קריסה פיננסית.
Rubio's, שנוסדה ב-1983 כדוכן טאקו קטן בסן דייגו, הפכה במהלך השנים לרשת אהובה המתגאה במכירת למעלה מ-270 מיליון טאקו דגים. למרות הקשיים הפיננסיים, הרשת ממשיכה להפעיל מסעדות בקליפורניה, אריזונה ונבאדה, כאשר עתיד הסניפים בנבאדה עדיין לא ברור ונשקלת הצעה נפרדת עבורם.
מקרה זה של Rubio's מדגים את האתגרים הכלכליים שרשתות מסעדות רבות מתמודדות איתם בשנים האחרונות, כאשר שינויים בחקיקת העבודה, משברים גלובליים כמו מגפת הקורונה, ושינויים בהעדפות הצרכנים מאלצים אותן להתאים את עצמן במהירות או להסתכן בקריסה. עם זאת, הוא גם מראה כיצד חברות השקעה מתמחות יכולות לראות הזדמנויות בקשיים אלה ולהציע דרך להמשך פעילותן של מותגים מוכרים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמעט כל שבוע אתה מביא כתבה על
    מרי 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגירת מסעדה אחרת בארהב' את מי זה מעניין
    סגור
  • 1.
    שטויות
    חלמוני 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא קורסת ולא בטיח פשוט הבעלים לקחו את הרווחים והעבירו אותם במחבוא אחר ושהבנק שממנו לקחו הלוואות יכול לחלל להם ולא יותר זו השיטה היום איך לעשות קופה שמנה
    סגור