השוק

רמי לוי ואל על הגזימו? זה מה שקרה למחירי הטיסות

מחירי הטיסות מזנקים: כיצד חברות התעופה הישראליות מנצלות את המשבר הביטחוני? באל על, מחיר כרטיס טיסה בסיסי מאתונה לישראל זינק ל-408 אירו (כ-440 דולר) לכיוון. ארקיע מציעה כרטיסים במחיר שיא של 783 דולר לכיוון. אפילו ישראייר, שנחשבת לאופציה זולה יותר, מציעה כרטיסים במחירים הנעים בין 222 ל-300 דולר לכיוון
מערכת ice |  4
רמי לוי (צילום שמוליק שליש, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
המתיחות הביטחונית האחרונה במזרח התיכון יצרה מציאות חדשה בשוק התעופה הישראלי, כאשר חברות תעופה זרות רבות מבטלות את טיסותיהן לישראל וממנה. בתוך הוואקום שנוצר, החברות הישראליות אל על, ארקיע וישראייר מזהות הזדמנות עסקית ומגיבות במהירות, מוסיפות טיסות ומעלות מחירים. התופעה מעלה שאלות מורכבות על אתיקה עסקית, תמחור דינמי ואחריות חברתית בעתות משבר.
מבט מעמיק על המספרים חושף תמונה מדאיגה. באל על, מחיר כרטיס טיסה בסיסי מאתונה לישראל זינק ל-408 אירו (כ-440 דולר) לכיוון. ארקיע, שהוסיפה ארבע טיסות לכל כיוון, מציעה כרטיסים במחיר שיא של 783 דולר לכיוון. אפילו ישראייר, שנחשבת לאופציה זולה יותר, מציעה כרטיסים במחירים הנעים בין 222 ל-300 דולר לכיוון, תלוי בתאריך.

ההתייקרות הדרמטית הזו מעלה שאלות אתיות קשות. מצד אחד, חברות התעופה טוענות כי הן מגיבות לביקוש גובר ולעלויות תפעול גבוהות יותר בתקופת משבר. מנגד, מבקרים טוענים כי מדובר בניצול ציני של מצוקת הנוסעים, רבים מהם ישראלים המנסים לחזור הביתה בתקופה מתוחה.
הסיטואציה מדגישה את הדילמה המורכבת שבין עקרונות השוק החופשי לבין אחריות חברתית. בעוד שחברות התעופה הן עסקים פרטיים הפועלים למקסום רווחים, יש הטוענים כי בעתות משבר לאומי עליהן לגלות רגישות יתרה ולהימנע מתמחור מופקע.
מעבר להיבט המוסרי, המצב הנוכחי חושף את פגיעותה של מערכת התעופה הישראלית ואת תלותה בחברות זרות. הקלות שבה חברות בינלאומיות יכולות להפסיק את פעילותן בישראל מדגישה את הצורך בחיזוק התשתית התעופתית המקומית ובגיבוש אסטרטגיות לשמירה על קישוריות בינלאומית גם בעתות משבר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אל על
    רוני גלמדי 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להעניש את אל על
    סגור
  • 1.
    לא לטוס עם חברת תעופה ישראלית שעושקת נוסעים בתקופת מלחמ
    עומר 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על התעשתה וגובה מקסימום 250 דולר על טיסה מאתונה. לא לטוס בשום מצב בחברה ישראלית שהעלתה מחיר. אך אכלתם אותה הפעם תענישו אותם. מי שגובה על כרטיס 3200 שח מאתונה לעולם אל תטוסו איתו בשום מצב. לגרום לחברות הפסדי עתק על העושק. אחרי שחברות כמו ישראיר וארקיע אם גובים כזה מחיר אל תטוסו איתם לעולם גם אם זה יביא להן לכדי פשיטת רגל.
    סגור
  • ואז המדינה תציל אותם במענקים
    אבסורד 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו מדינה בדיחה
    סגור
  • אל על
    רבין 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו נחרים והמדינה שתשלם במענקים
    סגור