השוק

התגובה האיראנית בדרך: השקל צולל, שוק המט"ח בדריכות שיא

הדולר הגיע לרמתו הגבוהה ביותר מול השקל בשלושת החודשים האחרונים, היורו שובר נתון שיא מאז ינואר. החיסולים בביירות וטהרן הכניסו את השוק לכוננות ספיגה, וסוכנות הדירוג S&P פרסמה הודעה חריגה: "סיכוני ההסלמה הולכים ומחריפים"
מערכת ice |  3
ישראל, איראן (צילום vecteezy, shutterstock)
על רקע החשש הכבד במזרח התיכון מפני מתקפה משולבת של איראן ושלוחותיה על ישראל בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה, ממשיך השקל להיחלש במסחר מול המטבעות המובילים. הבוקר (שישי) הדולר נסחר ברמה של 3.81 שקל, רמתו הגבוהה ביותר מול השקל ב-3 החודשים האחרונים.
היורו עומד על 4.11 שקל, נתון שיא מאז תחילת השנה. החיסולים בביירות וטהרן הקפיצו את סוכנות הדירוג S&P שפרסמה אמש הודעה חריגה. החברה הזהירה מפני השלכות ביטחוניות, כלכליות וחברתיות מדאיגות במיוחד. "תרחיש הדירוג הבסיסי שלנו עבור מדינת ישראל צופה שתימנע מלחמה אזורית רחבה יותר, אבל סיכוני ההסלמה הולכים ומחריפים בעקבות ההתנקשויות בבכירי חיזבאללה וחמאס בביירות ובטהרן השבוע".
לדברי המומחים בחברת הדירוג, ההשפעות השליליות שעלולות להתקיים בעקבות כך מתבטאות בגיוס מילואים נוספים בישראל, שיבושים שקשורים לביטחון והוצאות תקציביות גבוהות יותר. "בעקבות החיסולים, הסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים נשארו גבוהים מאוד עבור ישראל והכוונה המדווחת של איראן להגיב – על אף שהעיתוי וההיקף של תגמול כזו עדיין לא ברורים".
בשווקים הגלובליים היורו מתייצב על רמה של 1.08 דולר. אתמול נרשמו ירידות חדות בוול סטריט, כאשר מדד S&P 500 צנח ב-1.4% והנאסד"ק ב-2.3%.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין למידה. מבצעי ראווה מרהיבים ומטומטמים
    שולה בוזגלו 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מי שרודף אחרי תמונת הניצחון מוכן להקריב את אזרחי ישראל לא פחות מסינואר והפלסטינים. אין הבדל בין שני פסיכופטים ראיתם מה היה בחיסול של הבכיר האירני מה הקושי להסיק מסקנות? מה התרומה חוץ מנאום מטומטם לנתניהו עם חיוך מטומטם עוד יותר?
    סגור
  • 2.
    ממשלה לא אחראית (ל"ת)
    מנור 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    עמית נקש בשיתוף עם אלי קופטר (ל"ת)
    עודד צ 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור