השוק

משקיעים בבורסה? זה הבנק הזול בישראל | הדירוג השלם

הכתבה הזו אמורה לעניין כל מי שיש לו 50 אלף שקל בחשבון הבנק והוא מנהל אותם כדי שיניבו תשואות טובות וישמשו אותו בשעת חירום; השקעת הסכום הזה מלווה בעמלות וזה דירוג הבנקים בקטגוריה הזו
ניצן כהן |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
כ-23% מהכנסות המערכת הבנקאית מגיעה מפעילות בניירות ערך. כאן המקום לציין שהמערכת הבנקאית היא הפעילה ביותר בישראל בעולמות אלה ולמעשה כל מי שיש לו מעט כסף בצד (אנחנו מדברים על סדר גודל של 50 אלף שקל) עושה איתם משהו והמשהו הזה הוא בדרך כלל פעילות בני"ע והוא משלם על זה לא מעט כסף.
בשל החשיבות של הנושא שליבתו הוא ניהול עודפי כסף של משקי הבית, כסף שצריך לעמוד לרשות משק הבית בעת חירום הרי שעיקר הכסף הזה יושב בבנקים, קרוב לחשבון העו"ש ומכאן החשיבות הגדולה לדעת איזה בנק גובה את העמלות הנמוכות ביותר לתיק השקעות של עד 50 אלף שקל שהוא מושקע בשוק ההון. העמלות הן: קניה, מכירה, החזקה ופדיון של ני"ע.
אם כן, הבנק הזול ביותר הוא הבינלאומי כשבממוצע ישלם הלקוח על תיק כזה 0.18% מגובה התיק לבנק. בנק לאומי הבא אחריו עם 0.18%, דיסקונט הוא הבנק השלישי במערכת עם עמלה ממוצעת של 0.23% ולאחריו בנק הפועלים עם עמלה ממוצעת של 0.29%.
הבנקים היקרים יותר הם באופן מפתיע: מרכנתיל עם עמלה של 0.32%, מזרחי עם עמלה של 0.36%, יהב עם עמלה של 0.36% ןמסד עם עמלה של 0.41%.
עכשיו צריך לזכור. יש לבנקים אלטרנטיבות בדמות חברי הבורסה שמפעילים מערכות מסחר עצמאיות שמיועדות למי שיש לו 10,000 שקל ומעלה. אבל צריך לזכור שתיקים של עד 50 אלף שקל (רוב האוכלוסיה בישראל) הם של אנשים שצריכים את הכסף קרוב אליהם לשעת חירום ולכן כשהכסף "מתרחק" ועובר לבית השקעות פרטי אז נכון שמשלמים פחות עמלה אבל בשעת חירום לוקח הרבה יותר זמן לכסף להגיע לחשבון העו"ש.
מכאן שצריך להסתכל על הדירוג הזה באספקלריה כוללת של מערכת כלכלית של משק הבית ועל מכלול הצרכים של משק הבית בעודפי מזומנים קרוב אליו. תיק השקעות של 50 אלף שקל נחשב גבוה לצעירים אולם למשק בית מדובר בתיק השקעות קטן יותר שמצריך מבט כולל יותר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בדוק
    תבדוק לפני שאתה כותב 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוציא מטרייד לחשבון פרטי לוקח 12!שעות בדוק אני עושה את זה שנים. אם אתה מבקש למשוך עד שעה 12 בצהריים ב 12בלילה זה אצלך בחשבון....
    סגור
  • 1.
    למה לא בדקתם בבנק הדיגיטלי. הכי זול. חבל. (ל"ת)
    שלמה 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור