השוק

דויטשה בנק חושף: זו הסיבה שכלכלת ארה"ב בדרך לשבור שיאים בקרוב

כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, ערך סקירה כלכלית שבועית בנוגע למספר שווקים, בהם: ארצות הברית, סין, יפן וגוש האירו, בדגש על כלכלת בריטניה
מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום unsplash)
כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, הבנק הגדול ביותר בגרמניה ואחד הגדולים ביותר באירופה, ערך סקירה כלכלית שבועית בנוגע למספר שווקים, בהם: ארצות הברית, סין ויפן.
"לפני הכל: נראה שכבר היינו כאן בעבר: ערך מול צמיחה, הגנתי מול מחזורי, ועכשיו מניות גדולות מול מניות קטנות. שילוב של פוליטיקה נוכחית ועתידית יחד עם תחזית מאקרו יציבה מניע את תנודות בשוק ורוגם לרוטציה בין מניות קטנות למניות ענקיות.
באופן ספציפי יותר, החמצת מדד האינפלציה בארה"ב (CPI) עוררה לאחרונה את אחת הרוטציות החזקות ביותר בשוק בשנים האחרונות (מניות ענק נפלו בצורה חדה, מניות קטנות עלו בצורה חזקה).
התרחבות במספר המניות שמובילות את השוק כלפי מעלה נראתה גם ביום שישי האחרון עם פרסום נתוני ה-PCE האחרונים. במהלך החודש האחרון, ירידת התשואות והציפייה לקיצוצי ריבית הובילו לתנועה חשודה של לקיחת סיכונים, כאשר חברות טכנולוגיה רווחיות מאוד נמכרו ומניות קטנות נקנו.
אנחנו עדיין לא משוכנעים שהביצועים החלשים של מניות גדולות יישארו לאורך זמן, שכן הרווחים של ענקיות הטכנולוגיה עשויים להוביל את השוק להיכנס בחזרה למניות ענק. כתוצאה מכך, אנחנו שמחים להיות בעמדה של "מוט ברזל" ביחס לשוק.
במילים אחרות, אנחנו משקיעים בשני צידי הספקטרום של שווי השוק, ומנסים להרוויח מהגידול החזק ברווחיות ומאזנים פיננסיים איתנים עבור מניות גדולות וענקיות, יחד עם רמות תמחור נמוכות ותחזיות רווח מחזוריות סבירות עבור מניות קטנות.
ולבסוף, עונת הדוחות הכספיים תתחמם משני צידי האוקיינוס האטלנטי: השבוע, 178 חברות מ-S&P 500  מדווחות, כולל כמה ענקיות. באירופה, 138 חברות מה-STOXX 600 יפרסמו את הדוחות שלהן. עד כה, עונת הדוחות האחרונה כללה כמה החמצות מאכזבות בקרב מניות ה-"Magnificent 7", מה שתרם לירידות במדד ה-S&P 500 בשבוע שעבר, אשר רשם את יום המסחר הגרוע ביותר שלו מאז דצמבר 2022.
העלייה בתנודתיות בשוק המניות בשבועות האחרונים עשויה להתקבל בברכה על ידי המשקיעים אשר חיכו סוף סוף לתיקון לאחר שוק שורי מרשים למדי וארוך מאז סוף השנה שעברה..
יומן אירועים: שני: ארצות הברית- מדד הפעילות בסקטור הייצור של שלוחת הפד בדאלאס (יולי). שלישי: ארצות הברית- לוח משרות פתוחות (יוני), מדד מחירי הבתים FHFA (מאי), ביטחון צרכנים של CB (יולי).
גוש היורו- ביטחון צרכנים (יולי סופי), תוצר לרבעון השני. רביעי: ארצות הברית- בקשות למשכנתאות, החלטת ריבית בארצות הברית, סקר ADP ליצירת משרות בסקטור הפרטי (יולי), מכירות בתים (יוני). יפן- החלטת ריבית. סין- מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים (יולי).
חמישי: ארצות הברית- תביעות שבועיות לדמי אבטלה, תביעות מתמשכות לדמי אבטלה, מדד מנהלי הרכש (יולי סופי), נתן הפריון לרבעון השני (נתון ראשוני). גוש היורו - סקר כלכלי הבנק המרכזי האירופי, מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור (יולי סופי). בריטניה - החלטת ריבית הבנק המרכזי הבריטי, מדד מנהלי הרכש (יולי סופי). סין- מדד מנהלי הרכש של Caixin  לסקטור הייצור (יולי). שישי: ארצות הברית- דוח התעסוקה החודשי (יולי). ארצות הברית: החלטת ריבית הפד, שוק העבודה ומדד מנהלי הרכש של ISM.
שבוע עמוס בנתונים, אירועים ותוצאות צפוי להשפיע על שוקי האג"ח והמניות. האירוע החשוב ביותר יהיה פגישת הבנק המרכזי האמריקאי שם לא צפויים שינויים במדיניות המוניטרית - אך כן נוכל לקבל אינדיקציות לגבי הורדת הריבית הראשונה במחזור זה, בהתחשב במגמה בנתוני תעסוקה ואינפלציה אשר תומכים בזה. יהיה גם מיקוד חזק בתעסוקה עם נתוני JOLTS ו-ADP ולאחר מכן דו"ח התעסוקה החודשי ביום שישי.
צפוי שהיקף המשרות הפתוחות יישאר מעל רמת 8 מיליון שהושגה ביוני בעוד שסקר ה- ADP צפוי לעלות ל-175 אלף, עלייה של 25 אלף מהחודש הקודם. הציפיות לדוח התעסוקה החודשי זהירות מאוד, ומספר העבודות החדשות מוערך בפחות מ-190 אלף, ירידה מהנתונים הקודמים. לא צפוי שינוי בשיעור האבטלה ואינפלציית השכר לא צפויה להגיע ל-3.9% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה לפי האנליסטים.
ה-ISM היצרני אמור להשתפר מעט למרות צניחה צפויה ברכיב המחירים ששולמו. שורה תחתונה: שבוע מכריע לשווקים עם אירועים כמו פגישת ה-FOMC ונתונים כמו תעסוקה, ISM  ובטחון הצרכנים תוך כדי תוצאות הרבעון השני.
גוש היורו- התוצר לרבעון השני ומדד מנהלי הרכש: שבוע זה צפוי להביא נתונים מרכזיים עבור גוש היורו, כולל מדד התמ"ג הרבעוני השני (GDP) שיתפרסם מחר ומדד המחירים לצרכן (CPI) ליולי שיתפרסם ביום רביעי. הצפי הוא כי התמ"ג יראה קצב צמיחה דומה (0.3% ברבעון) בהשוואה לרבעון הקודם, המראה על פעילות כלכלית אשר בקושי מתרחבת ומאטה לאחרונה.
נתוני ה-CPI הסופיים לחודש יוני הראו האטה של 0.1 נקודות אחוז באינפלציה הכללית (2.5% בשנה) מהחודש הקודם ושמירה על אינפלציית הליבה ללא שינוי (2.9% בשנה), בעוד סקר שנערך לאחרונה הצביע על כך שאינפלציית בגוש היורו עשויה למשיך להאט ואולי ליפול מתחת ליעד ה-2% של ה-ECB עד 2026.
אנו ממתינים גם לנתוני מדד ביטחון הצרכנים הסופי ליולי ולסקר הביטחון הכלכלי, התעשייתי והשירותים ליולי. שיעור האבטלה ליוני וה-PMI היצרני הסופי לחודש יולי צפויים להתפרסם ביום חמישי יחד עם דו"ח על מצב הכלכלה של ה-ECB. שורה תחתונה: זרם הנתונים כמו גם התבטאויות של בכירים ב-ECB מצביעים על כך שהסיכונים לצמיחה הכלכלית באזור היורו נוטים כעת לצד השלילי לפחות בטווח הקצר.
הבנק המרכזי הבריטי: סיכוי של 50 50 להורדת ריבית: משתתפי השוק יעקבו בעניין רב אחר פגישת הבנק המרכזי הבריטי (BoE) ביום חמישי. לאחר פתיחה מעורבת לשנה, הכלכלה הבריטית הפכה לדינמית יותר בחודשים האחרונים. ברמה של 52.7 נקודות, מדד מנהלי הרכש המורכב ליולי היה שוב מעל סף ההתרחבות של 50 נקודות.
בנוסף לצמיחה של מגזר השירותים (תשעה חודשים ברציפות), גם מגזר הייצור (שיא של שנתיים) אותת על התרחבות. לכן, צמיחת התמ"ג עשויה להפתיע לחיוב ולהגביל את פוטנציאל הורדות הריבית מצד הבנק המרכזי הבריטי.
עם זאת, ההתאוששות האחרונה בקושי מספיקה כדי ליצור נטיות חימום יתר בטווח הקצר. משתתפי השוק חלוקים ולכן מתמחרים הורדת ריבית ראשונה ביום חמישי עם הסתברות של כ-50%. שורה תחתונה: ההחלטה על הפחתת הריבית של הבנק המרכזי צפויה להיות קרובה - עם תנועות שוק תואמות להחלטה שתתקבל
אסיה: החלטת ריבית ביפן ומדד מנהלי הרכש בסין: ביום רביעי הבנק המרכזי של יפן (BoJ) צפוי לעלות את הריבית, כאשר 67% מהאנליסטים מעריכים עלייה של 10 נקודות בסיס. שיעור האבטלה צפוי להיות סביב 2.5%  שכן שוק העבודה נותר הדוק. מכירות הקמעונאות ליוני צפויות להישאר עמידות, הודות לעליית השכר ושוק העבודה הדוק.
מדד הביטחון הצרכנים לחודש יולי צפוי לעלות מרמה של 36.4 בחודש יוני. התפוקה התעשייתית ליוני תהיה מתחת לרדאר לאחר המהפך במאי ועל רקע שערוריית בדיקות הרכב. קצב התחלות הבנייה ביפן ביוני צפוי להישאר שלילי ובהתאם למגמה עד כה בשנת 2024. סין תפרסם הן את מדדי ה-PMI של ה-NBS והן את מדד ה-PMI היצרני של Caixin השבוע. מדדי ה-PMI של ה-NBS נטו למטה בעוד שמדד ה-Caixin PMI עלה בחודשים האחרונים.
שורה תחתונה: עליית השכר והצריכה ביפן צפויה לתמוך בנרמול המדיניות המוניטרית הפיצול בכיוון של מדדי ה-PMI השונים  בסין מצביעים על התאוששות כלכלית לא אחידה.
תחזית שוק: הבנקים במדד ה-S&P 500 -עתיד ורוד. סקטור הפיננסים הוא הסקטור השלישי בטיב בביצועיו השנה בארה"ב, אחרי מגזר הטכנולוגיה ושירותי התקשורת. הוא הניב תשואה כוללת של 15.2% מתחילת השנה במונחי דולרים, בהתאם למדד ה-S&P 500 הכללי.
את הביצועים החזקים של הסקטור ניתן לייחס בעיקר לביצועים החזקים של הבנקים שרשמו ביצועי יתר על פני סקטור הפיננסים לאורך כל השנה. סקטור הפיננסים נסחר כיום לפי מכפיל רווח 12 חודשים קדימה (NTM P/E) של 15, שהוא נמוך בכ-30% מיחס ה-P/E של ה-S&P 500 העומד על 21.
בנקים היו תת-המגזר המוביל בתוך הפיננסים (22.4% מתחילת השנה). את הביצועים החזקים של ענף הבנקאות ניתן לייחס לעמידות המתמשכת של הכלכלה האמריקאית וההצלחה בהשגת נחיתה רכה בהתחשב בכך שהבנק המרכזי האמריקאי עשוי כעת לפנות לקראת הורדות ריבית לאור נתוני האינפלציה המשופרים.
הורדות הריבית הקרובות הם רוח גבית למגזר הבנקאות אשר יכולים להוביל לעלייה בפעילות מיזוגים ורכישות. הצפי הוא כי עסקאות מיזוגים ורכישות תאגידיות בארה"ב יעלו ב-20% בשנת 2024, חשוב במיוחד לאחר שהיקף פעילות מיזוגים ורכישות בשנה שעברה היה הנמוך ביותר בעשרים השנים האחרונות.
אבל זה לא רק מיזוגים ורכישות: הכנסות משוקי ההון (ECM) ושוקי החוב (DCM) צומחות בקצב מהיר עוד יותר; פעילות בנקאות השקעות כבר עלתה ב-34% מתחילת השנה לעומת השנה שעברה. מצד שני, הכנסה נטו מריבית (NII) צפויה לרדת לאור המעבר לסביבת ריבית נמוכה יותר, מה שעלול לפעול כרוח נגד למגזר.
עם זאת, סביבת ריבית נמוכה יותר כנראה תוביל לעלייה בביקוש לאשראי, מה שייצור מצב שבו העלייה בכמות בקשות האשראי עשויה לתמוך בהכנסות הריבית ובכך לפצות על השפעת הירידה במרווחי הריבית.
בסך הכל,  הצפי הוא כי הרווח למניה לבנקים יצמח בשיעור של 12% בין הרבעון הרביעי של 2023 לרבעון הרביעי של 2024. רווחים חזקים, הורדות ריבית קרובות ופטנציאל לגידול בביקוש לאשראי, כמו גם רמות תמחור נמוכות, ממצבים את מגזר הבנקאות היטב לכבוש שיאים שוב ושוב בטווח הבינוני והארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה